علی رستمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند ساخت این کشتارگاه صنعتی دام افزود: تربت حیدریه بزرگترین بازار دام شرق کشور را در اختیار دارد لذا تکمیل این کشتارگاه علاوه بر اشتغالزایی پایدار و اصولی، رونق کسب و کار را در منطقه به همراه دارد.
وی ادامه داد: ساخت کشتارگاه صنعتی در تربت حیدریه با توجه به ظرفیت بالای منطقه و برخورداری از چندین واحد دامپروری بزرگ یکی از نیازهای ضروری است لذا امیدواریم با تعامل سهامداران بتوان کشتارگاه نیمه تمام صنعتی دام را راه اندازی کرد.
فرماندار تربت حیدریه گفت: با راه اندازی این ظرفیت مغفول مانده می ‌توان با کشتار مکانیزه دام و عرضه محصولات دامی حاصل از آن و توسعه صنایع فراوری و بسته بندی گوشت به سودآوری و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دست یافت.
وی افزود: از همه ظرفیتها این شهرستان و استان برای حمایت از سرمایه گذران فعلی استفاده خواهد شد. پیگیر مشکلات موجود سهامداران کشتارگاه صنعتی هستیم اما در صورت کوتاهی، این طرح به سرمایه‌ گذار جدید واگذار خواهد شد.
رستمی ادامه داد: کشتارگاه سنتی دام تربت حیدریه برخی مشکلات و کمبودها داشت که با تلاش مسئولان ذیربط و تجهیز مکان، این کمبودها تا زمان تکمیل ساخت کشتارگاه جدید کاملا رفع شده و ذبح دام در همان محل گاه انجام می شود.
وی گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرحهای توسعه ‌ای و مورد نیاز منطقه از رویکردهای ستاد دولت در شهرستان است.
ساخت کشتارگاه نیمه صنعتی تربت حیدریه 20 درصد دارد. به گفته سهامداران این طرح برای تکمیل نیازمند 70 میلیارد ریال می باشد که 50 میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات و بقیه سهم آورده شخصی است.
هم اینک در کشتارگاه سنتی تربت حیدریه روزانه 200 راس دام سبک کشتار می شود. تربت حیدریه دارای 295 هزار راس دام سبک و 13 هزار و 100 راس دام سنگین است. مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.