به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با اعضای موسسه راهیان کوثر افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان در نوک پیکان تهاجم نرم دشمن هستند و حفظ انقلابی‌گری راهکار مقابله با آن است.
وی بیان کرد: بزرگترین سرمایه یک نظام نی روی انسانی است که با فراگیری دانش به آنها می‌توان بهترین استفاده را از منابع سرزمینی کرد.
صفایی بوشهری اظهار داشت: سند بنیادین آموزش و پرورش کار بزرگی است که هنوز اجرایی نشده و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای آن الزامی است.
وی یادآور شد: سپاه از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که باید از ظرفیت این نهاد انقلابی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در مدارس کمک گرفت.
صفایی بوشهری اضافه کرد: دشمن همواره در تلاش بوده نگاه و رشد علمی انقلاب را متوقف کند.
مدیر عامل موسسه راهیان کوثر گفت: آموزش و پرورش با 110هزار مدرسه و یک میلیون و 200 هزار کارمند بزرگترین وزارتخانه کشور است که 14 درصد مدارس آن به وسیله بخش خصوصی اداره می‌شود.
سردار عبدالرسول محمودآبادی افزود: براساس برنامه ریزی ها باید 20درصد مدارس به بخش خصوصی واگذار شود برهمین اساس دولت خود را موظف کرده 10درصد این مدرسه ها به وسیله
بخش خصوصی اداره شود و اگر مجموعه‌هایی که صلاحیت کار تربیتی دارند عهده دار این مسئولیت شوند کارها بهتر پیش می رود.
وی اضافه کرد: سه سال است پیگیر تحویل مدارسی هستیم که دولت بنا دارد به بخش خصوصی واگذار کند، از سویی مدرسه‌ای را در قم تاسیس کردیم تا تربیت مربیانی که قرار است در این مدارس تدریس کنند را عهده‌دار شود.
مدیر عامل موسسه راهیان کوثر گفت: هم‌اکنون بیش از 500 مدرسه در نقاط مختلف کشور توسط سپاه اداره می‌شوند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: سپاه به تعلیم و تربیت و آموزش نسل‌های مختلف انقلاب توجه ویژه‌ای دارد و هم‌اکنون نیز با توجه به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه، پیگیر راه‌اندازی مدارس تحت نظارت سپاه با هماهنگی آموزش و پرورش هستیم.
سردار علی رزمجو افزود: در مهر گذشته سپاه امام صادق(ع) اولین پیش دبستانی را در استان بوشهر راه‌اندازی و 23 دانش‌آموز دختر و پسر نیز در آن مشغول تحصیل هستند، همچنین 32 نفر مربی خانم و آقا برای طی مراحل آموزشی به قم اعزام شده‌اند.
وی گفت: نخستین مدرسه سپاه استان بوشهر در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع ساخته می‌شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.