به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز یکشنبه در آیین سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم در استان سمنان در تالار مطهری این شهر، افزود: تمرکز بر ساحت تک‌بعدی علمی امروز بلای جان نظام تعلیم و تربیتی کشور شده است و آموزش و پرورش را از حرکت بازداشته است.
وی تاکید کرد : توجه به مساله تربیت و ارایه آموزش در کنار مسایل پرورشی یکی از اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است و یکی از مشکلات درونی نظام تعلیم و تربیتی همین تمرکز صرف بر ساحت علم است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر آسیب زا بودن نگاه تفکیکی به مسایل تربیتی و آموزشی ، تصریح کرد : کوچک انگاری مسایل تربیتی یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش است و امیدواریم در دولت تدبیر و امید، با اولویت قرارگرفتن مساله تربیت، بخشی از مشکلات این نهاد برطرف شود.
کاظمی بیان کرد : معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سه اولویت بندی راهبردی اهداف خود را دنبال می کند که شامل توسعه فرهنگ اقامه نماز و قرآن و عترت، توسعه مهارت های ارتباطی و فضائل اخلاقی و ایجاد فضای امید و نشاط در بین دانش آموزان است.
وی با بیان این که توسعه در کشورهای پیشرفته دنیا از توجه به معلمان آغاز شده است، افزود : توجه به مسایل معلمان در ابعاد مختلف بسترهای توسعه را ایجاد می کند و هفته معلم بهترین فرصت برای تبلور جلوه های محبت معلمان در جامعه است.
وی معلمان را محبوب‌ترین و دارای بزرگترین سرمایه اجتماعی در جامعه ذکر و خاطرنشان کرد: قدردانی جامعه از معلمان و مقام معلم به عنوان قلب تپنده جامعه، زمینه ساز اقتدار علمی، استقلال فرهنگی سربلندی کشور در حوزه های مختلف است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، بر تبیین نقش جامعه در تقویت نهاد تعلیم و تربیت تاکید و اضافه کرد: آموزش وپرورش بدون پشتوانه و مشارکت مردمی در فرآیندهای مختلف به اهداف تعیین شده به ویژه در سند تحول بنیادین دست نمی یابد.
وی تاکید کرد : مهمترین چالش آموزش و پرورش این است که دغدغه اول جامعه و مسوولان قرار نگرفته است و امید است در هفته معلم شکاف بین گفتمان و عمل در پاسداشت نظام تعلیم و تربیت کمتر شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، بیان داشت: آموزش و پرورش آئینه تمام‌نما و جعبه سیاه جامعه است و باید با اولویت به مسایل آموزش و پرورش پرداخته شود.
در این آیین با حضور سیدکاظم اکرمی و محمود فرشیدی وزیران اسبق آموزش و پرورش کشور و همچنین اسدالله وطنی دبیر شورای عالی گزینش کشور، از برگزیدگان آموزش و پرورش در بخش های مختلف تقدیر شد.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در چهار هزار و 800 کلاس درس دارد و در دوران دفاع مقدس 622 دانش آموز و 124 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.