به گزارش ایرنا، محمد حسین کفراشی روز یکشنبه در حاشیه همایش گرامیداشت هفته معلم در جمع خبرنگاران زنجان افزود: وزارت آموزش و پرورش در تلاش برای پرداخت مطالبات معلمان حق التدریسی، خرید خدمت و حق الزحمه امتحانات است.
وی تاکید کرد: مبلغی برای واریز این مطالبات به استان ها تخصیص یافته است که طی اردیبهشت جاری به حساب آنها واریز می شود.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات به دلیل مشکلات مالی این وزارتخانه بود.
کفراشی همچنین با بیان اینکه تغییر مدیران در آموزش و پرورش با فشار بیرونی منطقی نیست، اظهارکرد: وزارتخانه این مساله را نمی پذیرد چرا که در کمیته انتصابات شاخص هایی برای پذیرش مسئولیت تعریف شده است.
وی تاکید کرد: اگر این موارد رعایت شود هیچ اتفاق خاصی نمی افتد و باید بر اساس شایسته سالاری و توانمندی، افراد در جایگاه ها قرار بگیرند.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولیت ها به جز مشقت چیزی ندارد و پذیرش آن در زمان حاضر با توجه به مشکلات مالی و معیشتی نیازمند شجاعت است.
کفراشی اظهارکرد: تغییرات در بدنه دستگاه های اجرایی طبیعی است و باید روحیه معلمی حفظ شده و مدیران آموزش و پرورش با کرامت و حرمت تودیع شوند چرا که سرمایه های نظام به شمار می روند.
وی افزود: در هفته معلم توجه ویژه از سوی جامعه به معلمان می شود و این مساله روز به روز کم رنگ می شود که انتظار می رود این کرامت حفظ شده وحرمت معلمی روز به روز در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کفراشی یادآوری کرد: در زمان حاضر با توجه به مشکلاتی که معلمان دارند تمام تلاش خود را برای خدمت در عرصه تعلیم و تربیت دارند و لذا بعضی مواقع نیز نامهربانی هایی را هم می بینند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 18 هزار معلم دارد که برای تعلیم و تربیت 180 هزار دانش آموز در تلاش هستند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.