به گزارش ایرنا، دکتر پرویز رمضانی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار گناوه افزود: به منظور شروع این طرح در استان بوشهر تصمیم گرفته شد یکی از شهرستان ها به عنوان پایلوت انمتخاب شود که پس از بررسی های لازم و معیار وملاک هایی نظیر تعداد جمعیت بیمه شده به این نتیجه رسیدیم که شهرستان گناوه مناسب و به عنوان پایلوت اننخاب شد.
وی اظهارداشت: به منظور اجرای این طرح نشستی در شبکه بهداشت و درمان گناوه با حضور پزشکان، داروسازان و مراکز و موسسه های خودپرداز برگزار، آموزش های لازم ارایه و استقبال شد.
وی گفت: برای اجرای این طرح زیرساخت خیلی زیادی نیاز نیست تنها دغدغه موضوع اینترنت مطمئن است که با همت و همکاری مسئولان این شهرستان فراهم خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: در اجرای این طرح، بیمار باحضور در دفتر مطب کد ملی خود را به منشی اعلام و همه اطلاعات و مشخصات در سامانه فراخوانی و نوبت دهی می شود، به کارتابل پزشک انعکاس و درلیست مراجعان قرار می گیرد.
وی گفت: نسخه پزشک به صورت الکترونیکی نوشته و کدی صادر می شود که به موبایل بیمه شده برای اطلاع و سابقه فرستاده می شود.
رمضانی اظهارداشت: از خصوصیات این طرح این است که مریض در مطب دکتر ویزیت و با مراجعه به داروخانه و دادن کد ملی نسخه خود را دریافت می‌کند و چنانچه داروخانه یک یا دو مورد دارو را نداشته باشد می‌تواند با دادن کد ملی مراجعه کننده دارو‌های باقی مانده را از داروخانه دیگر دریافت کند و دیگر نیازی به مراجعه دوباره به پزشک برای عوض کردن نسخه نیست.
وی ادامه داد: چنانچه دارو با داروی دیگر تداخل داشته باشد سیستم اجازه ثبت دارو را به دکتر نمی‌دهد و اگر در هفته‌های گذشته بیمار دارویی را مصرف می‌کرده متوجه می‌شود و دیگر آن دارو را تجویز نمی‌کند.
فرماندارگناوه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اتفاقاتی مهم در حوزه سلامت رخ داده است گفت: خوشحال و خرسندیم که این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح الکترونیکی دفترچه بیمه سلامت قرار گرفته است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: به منظور اجرای هرچه بهتر و موفق این طرح نشستی با حضور دستگاه های مرتبط در فرمانداری برگزار خواهد شد.
وی اظهارداشت: بیمارستان‌های گناوه همکاری و تعامل خوبی با بیمه‌ها دارند و بیماران مشکل خاصی برای بیمه در بیمارستان‌ها ندارند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 103 هزارنفر جمعیت است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.