به گزارش ایرنا، امین متوسلیان سه شنبه شب در جمع مسئولان ادارات و نهادهای فرهنگی و کتابداران شهرستان گناوه افزود: کتابخانه ها در کشور هم اینک به عنوان یک مرکز مشاوره ای مطمئن با بکارگیری استادان روان شناسی، مشاوران حوزه خانواده و آسیب های اجتماعی نقش آفرینی و با اعضا ارتباط برقرار می کنند.
وی اظهارداشت: این ارتباطات به یک تا دو جلسه خلاصه نمی شود و طرحی داریم که یک تا دو سال بتوانند اقشار و افراد آسیب دیده را پایش تا به حالت متعادلی از وضعیت اجتماعی و روانی برسند.
معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای کلان حاکمیتی مدنظر نظام قرار گرفته و دولت هم برنامه های راهبردی تدوین کرده که اثرات و برکات خوبی داشته است.
وی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های فرهنگی کشور نزدیک به 2500 نقطه را در روستاها و شهرهای کشور اداره و خدمات رسانی می کند.
وی با بیان اینکه یکهزار کتابخانه بصورت مشارکتی و مستقل در سطح ملی فعال است، افزود: این کتابخانه ها 2میلیون و 500 هزار نفر عضو دارند که خدمات اطلاع رسانی، امانت کتاب و فرهنگی به آنان ارایه می شود.
وی اظهارداشت: کتابخانه ها ظرفیت بی بدیل و بی نظیری به عنوان زمینه خدمت رسان برای نیل به اهداف جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند که در اختیار همه دستگاه های فعال دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگی و مسایل اجتماعی گروه های مردمی قرار دارد.
معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: 6 هزار کتابدار در شهرها و روستاهای کشور فعالیت می کنندکه علاوه بر خدمات رسانی سنتی کتابداری و کتابخانه داری، خدمات فرهنگی و اجتماعی در حوزه های مختلف ارایه می کنند.
وی اظهارداشت: سفر به هفت شهرستان کشور اولویت دار ازنظر مسایل اجتماعی در اولویت این نهاد قرار گرفته که ضمن شناسایی مسایل و آسیب های اجتماعی جدی و اقشار آسیب دیده، بتوانیم در جهت ارتقای سلامت اجتماعی مردم گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه برای تحقق این مهم در وهله اول توجه به زیرساخت های سخت افزاری و نوسازی نیاز است، گفت: یکی از زیرساخت هایی که می تواند محلی برای پذیرش اقشار مختلف جامعه و نهادهای دغدغه مند از نظر محدودیت های مکانی و امکاناتی باشد، استفاده از فضاهای کتابخانه به عنوان یک ظرفیت بی بدیل و بی نظیر است.
وی ادامه داد: درصورتی که زیرساخت ها برای فضا و امکانات فراهم نباشد با مکانیزهای جایگزین مثل کتابخانه های سیار شروع خواهیم کرد.
متوسلیان گفت: در وهله بعد مسایل آموزشی فرهنگی و نرم افزاری نظیر ارایه کتاب با اولویت مسایل اجتماعی در رده های روان شناسی و مدیریت آسیب های اجتماعی مدنظر قرار دارد.
وی برگزاری مسابقات و جشن های فرهنگی که در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توسعه روحیه نشاط جتماعی در بین مردم اثرگذار است را ازدیگر برنامه های پیش بینی شده این نهاد عنوان کرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.