به گزارش ایرنا، علیرضا مختارپور سه شنبه شب در جلسه بررسی مسایل مناطق اولویت دار اجتماعی در فرمانداری شهرستان گناوه افزود: باتوجه به وجود 70 هزار طرح نیمه تمام و شرایط اقتصادی کشور امکان احداث کتابخانه های عمومی بزرگ و متوسط وجود ندارد.
وی اظهارداشت::امکان راه اندازی ایستگاه مطالعه درصورت فراهم کردن بسترهای لازم و نظارت یک دستگاه بر محل استقرار آن در اماکن و مراکز عمومی از جمله بندرگناوه وجود دارد و آماده همکاری هستیم.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یادآورشد: در روستاها نیز درصورتیکه مکانی برای کتابخانه وجود نداشته باشد امکان دایرشدن کتابخانه سیار وجود دارد که مورد بررسی و اجرایی خواهد شد.
وی گفت: افزایش آسیب های اجتماعی علت های عمومی دارد و مشخص است اما در صورت وجود کاهش و روندی در تغییرات این حوزه باید با تحقیق و پژوهش علت یابی شود.
این مقام مسوول افزود:تا زمانی که توسط گروههای علمی و پژوهشی مرتبط ، عوامل کاهش آسیب های اجتماعی در استان بوشهر بررسی نشود که چه بوده متوجه نمی شویم نتیجه عملکرد ما، اتفاقات بیرونی، پنهان شدن آمارها و تغییر مسیر دادن حوادث بوده است.
وی اظهارداشت: درصورت پیدا شدن علل کاهش آسیب های اجتماعی می توان در تشدید و ترویج کردن آن گام برداشت که دراین ارتباط نهادهای پژوهشی و جهاد دانشگاهی می توانند موثر باشند.
وی یادآورشد: برگزاری و گسترش جلسات مشاوره ای در هر نقطه ای که نیاز باشد ، نهاد کتابخانه های عمومی در قالب یک تفاهم نامه آماده همکاری است.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گفت: باتوجه به اینکه دولت جمهوری اسلامی از بزرگترین دولت های جهان از لحاظ کارمندان دولتی و خانواده هاست، نباید در زمینه مشاوره دادن به آنان مغفول ماند.
وی با بیان اینکه در زمینه آموزش و محصولات فرهنگی نباید غفلت کرد، گفت: در کمیته فرهنگی عمومی شورای اجتماعی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، تهیه محصولات فرهنگی تبلیغی در حوزه های مختلف نظیر طلاق و موادمخدر در برنامه کاری است که در اختیار اقشار مختلف ازجمله معلمان ، خانواده ها و کارمندان ادارات قرار خواهد گرفت.
فرماندار گناوه هم گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیب های اجتماعی دغدغه های زیادی دارد و بطور مستمر با وزیر کشور و دیگر متولیان امر نشست برگزار می کند، دراین شهرستان نیز به این امر مهم توجه جدی شده است.
سید علی پاک نژاد افزود: آسیب های اجتماعی در این شهرستان باتوجه به اجرای طرح و برنامه های آموزشی و مشاوره ای مختلف درسال جاری روند کاهشی در مقایسه با سال قبل داشته است.
وی ادامه داد: طرح مدرسه زندگی یکی از طرح های مهم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی این شهرستان است که در 6 مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دوم بصورت نمادین اجرایی می شود.
فرماندارگناوه گفت: دراین شهرستان 6 کتابخانه وجود دارد که باتوجه به افزایش جمعیت به کتابخانه های دیگر ازجمله در ساحل باتوجه به گردشگرپذیربودن آن و حاشیه شهر و بافت های جدید نیاز است.
وی اظهارداشت: در توزیع اعتبارات کمیته برنامه ریزی نگاه و توجه خاصی به کتابخانه های عمومی این شهرستان شده است.
پاک نژاد گفت: در این شهرستان علاوه بر بهره مندی از 6 کتابخانه، برنامه و طرح های خوبی از جمله نشست های یکشنبه و دوشنبه های کتاب اجرایی شده که نقش موثری در بالابردن سرانه مطالعه داشته است.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفرجمعیت در شمال استان بوشهر دارای 6 کتابخانه عمومی شهری و روستایی است.
6164/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.