رئیس اداره بهزیستی خاتم گفت: با دعوت از مشاوران و متخصصان حوزه ستادی اداره کل بهزیستی استان یزد در چند برنامه به صورت اجتماع محور همایش آموزش مهارت های ارتباط سالم و مدیریت فضای مجازی در این شهرستان برگزار شد.
احمد تکتاز به ایرنا افزود: این همایش برای دختران پایه هشتم تا 11 ، کارگاه آموزشی برای مشاوران و مدیران مدارس ، آموزش تمرین گروهی زندگی سالم در قالب برنامه های اجتماع محور در محله هادی آباد و آموزش غربالگری ژنتیک، پیشگیری از تنبلی چشم، آگاهسازی و پیشگیری از معلولیت های سالمندی و برنامهOAE برای بهورزان خانه های بهداشت بود.
وی تاکید کرد: معاونت تخصصی پیشگیری بهزیستی با چهار دفتر در حوزه های مشاوره، پیشگیری از اعتیاد، آگاه سازی، پیشگیری از معلولیت ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.
وی بیان کرد: هر کدام از این دفاتر با بیش از 20 فعالیت متنوع خدمت رسانی به تمامی اقشار جامعه را به عهده دارد که مردم برای اطلاع و استفاده از خدمات این معاونت می توانند به بهزیستی شهرستان واحد پیشگیری مراجعه کنند.
تکتاز اظهار کرد: خیلی از طرح های حوزه پیشگیری مانند طرح آمبلیوپی ، غربالگری شنوایی و غربالگری ژنتیک توانسته است به پوشش 100 درصد برسد، دغدغه ما در خصوص آموزش گروه سنی 14تا 20 سال ( ریسک پذیر که بیشتر دانش آموز ) جوانان و میانسالان حتی در محلات تاکنون به پوشش مورد نظر نرسیدیم ،تلاش می کنیم با برنامه ریزی مدون مانند اجرای برنامه های فوق به این پوشش برسیم .
هرات مرکز شهرستان 40هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
محمد حسین غنیمت، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی یزد 23مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد معلولان استان را 49 هزار نفر بیان کرد و گفت: هم اکنون برای 25 هزار و 200 معلول در بهزیستی پرونده تشکیل شد و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
40 درصد معلولان استان، جسمی حرکتی، 27 درصد ذهنی و بقیه دارای معلولیت شنوایی، بینایی و دیگر معلولیت ها هستند.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

**
رئیس اداره کتابخانه های عمومی بهاباد گفت: در این شهرستان چهار باب کتابخانه عمومی فعالیت دارد که در مخازن آن 51هزارو 300 نسخه کتاب موجود است .
مهدیه السادات رضوی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی(20الی 26 آبان ماه) افزود : علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی بدون پرداخت وجه عضو شوند .
وی ادامه داد: 2 هزار و 790 نفر عضو کتابخانه های شهرستان هستند که از چهار باب ، سه مورد در شهر بهاباد و یک باب نیز در بخش آسفیچ فعالیت دارد.
این مسئول با توجه به اختصاص بودجه نیم درصد شهرداری برای تجهیز کتابخانه ها از خیران خواست تا در ساخت و تجهیز کتابخانه های شهرستان پیش قدم شوند.
وی در ادامه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین خانواده ها تاکید کرد و یادآور شد: خانواده ها می توانند در زمان کودکی الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند و کتاب و کتاب خوانی را از همان زمان کودکی در برنامه روزنامه فرزندان خود پیش بینی کنند.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در 200 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرارد دارد.

**
مدیران مهدهای کودک تحت نظارت اداره بهزیستی میبد در جلسه ای توجیهی که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با دستورالعمل ارزشیابی مهدهای تحت مدیریت خود آشنا شدند.
محسن فلاح، رئیس بهزیستی میبد در مورد آمادگی مهدها برای ارزشیابی و تعیین درجه ، رعایت موارد ثبت نام کودکان طبق گروه سنی ، اخذ شهریه تعیین شده در مجوز ، هماهنگی با کانون همیاری در مورد برنامه های آموزشی ، پروانه فعالیت، حضور مستمر مدیر در مهد ، حضور و غیاب کارکنان و کودکان سخنانی بیان کرد.
27 مهد کودک خصوصی و روستا مهد با پذیرش 753 کودک در گروه سنی شیرخوار ، نوپا و نوباوه در شهرستان فعال است.
7534*9877*6197*2047* خبرنگاران: شهلا حیدری- حمیدرضا اخوان بهابادی- فلاح ** انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.