مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه از تدوین سالنامه فرهنگی شهر ارومیه خبر داد و گفت: امکان جستجوی نقشه فرهنگ‌سراهای ارومیه بر روی گوگل وجود دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مرتضی صدف‌پور در خصوص تدوین این سالنامه گفت: سالنامه فرهنگی شهر ارومیه با امکان جستجوی نقشه فرهنگ‌سراهای ارومیه بر روی گوگل تدوین شده است.

وی ادامه داد: در این سالنامه پیام‌ها و مناسبت‌های فرهنگی روز گنجانده شده که برای هر کدام برخی برنامه‌های مقطعی و بلندمدت پیش‌بینی شده است.

صدف پور با بیان اینکه این سالنامه برای طرح‌های اجرایی به منظور مناسبت‌های فرهنگی شهر ارومیه و مناسبت ملی در 365 صفحه‌ تهیه شد گفت: در این زمینه نیز کم و کیف برنامه‌ها سنجیده و این سالنامه در دست تولید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه از لحاظ سخت افزاری با برخی کمبودها مواجه بودیم اما با این حال، فعالیت‌های مورد نظر انجام شد.

مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه کارکرد پیام های فرهنگی از نخستین اقدامات این سازمان بود افزود: در این زمینه با سازمان‌هایی که در این موضوع فعالیت کرده بودند مانند معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری، پلیس فتا، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی و سایر ارگان‌ها مثل شرکت‌های آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و ستاد اقامه نماز ارتباطاتی برقرار و مجموع آنها در قالب مجموعه‌ای گردآوری و در اختیار  سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برای استفاده در معابر عمومی و برنامه‌های اجرایی جشنواره‌ها قرار گرفت.

صدف‌پور با اشاره به وجود فرهنگسراهای جدیدالاحداث در ارومیه بیان کرد: در این زمینه با توجه به تراکم جمعیتی و موقعیت فرهنگسراهای شهر ارومیه، باید حدود حوزه فعالیت فرهنگسراها برای روی نقشه مشخص می‌شد که کار دشواری بود.

وی گفت: در یک مدت دو ماهه، نقشه مورد نظر ترسیم و مورد موافقت سازمان قرار گرفت و با توجه به اینکه این فرهنگسراها بر روی نقشه گوگل ارث قرار نداشتند، نقطه‌گذاری فرهنگ‌سراها با علامت، نشانی و شماره تماس بر روی نقشه قرار گرفت و بنابراین از این پس هر شهروند ارومیه‌ای یا ایرانی می‌تواند با سهولت و با جستجو در آن، اطلاعات کلی و محل دقیق را در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از سایر اقدامات واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، بررسی و مشخص کردن شاخص‌های فرهنگی در فرهنگسراها و ارزیابی محلات بود تصریح کرد: در این صورت با توجه به ظرفیت محله‌ها، برنامه‌های دقیقی را که با محلات مرتبط باشد ارائه می‌شود.

مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: از سوی دیگر در زمینه تولید محتوا، همشهریان، هم استانی‌ها یا هم‌وطنان می‌توانند با فراخوانی که داده می‌شود، برنامه‌های خود را در قالب طرح پروپوزال در رابطه با موضوعاتی همچون فرهنگ و اجتماع، آسیب‌های اجتماعی، طلاق و معضلات آن انجام داده که این کار با همکاری روابط عمومی در دست اقدام است و به زودی به مرحله اجرایی در می‌آید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.