عبدالمجید کشوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخاطر زندگی امروزی بعضی از افراد ناخواسته وارد زندان می شوند که ضمانت های بانکی، پرداخت نکردن مهربه، بروز تصادف های رانندگی و خشونت باعث حبس ناخواسته عده ای شده اند.
وی تاکید کرد: زندان یک ضرورت اجتماعی است و حاکمیت جمهوری اسلامی رویکردی متفاوت به زندان و حبس دارد و هدف آن رفع مشکلات زندانیان جرائم مالی با کمک خیرین است.
کشوری یادآور شد: در جرائمی دیگر که نیازمند ماندگاری زندانی است رویکردهای چون ارتباط با کتاب و کتابخوانی برای زندانی انتخاب شده که تاثیرات ماندگاری در تربیت و اصلاح مجرمین در زندان ها دارد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان ایلام اضافه کرد: افزایش و ترغیب زندانیان به مطالعه و کتابخوانی سرلوحه اهداف سازمان زندان ها است، چراکه کتابخوانی باعث آگاهی مردم و بویژه زندانیان و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی به اهمیت کتابخوانی در بین زندانیان در استان ایلام اشاره کرد و گفت: هم اکنون 15 هزار جلد کتاب در پنج کتابخانه عمومی مشارکتی در زندان ها با عضویت بیش از یک هزار نفر وجود دارد که مورد استفاده زندانیان قرار می گیرد و با استقبال پرشور آنها قرار گرفته است.
7176
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.