غلامحسین آقاجری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: 119 هکتار از این طرح در قالب مدیریت روان آب در پلاک سیاهمکان بصورت مشترک و با اعتبار 580 میلیون ریال و 451 هکتار در پلاک بیدو با اعتبار 2 میلیارد و 76 میلیون ریال اجرا که 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی اظهارداشت: در این طرح در مجموع 61 هزار و 500 هلالی ایجاد که در هر بارندگی ظرفیت استحصال حدود سه مترمکعب آب وجود دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: جمع آوری نزولات آسمانی، فراهم شدن شرایط مناسب برای احیای عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده و افزایش رطوبت خاک از دیگر اهداف طرح بیابان زدایی است.
آقاجری گفت: پارسال نیز طرح 45 هکتاری هلالی آبگیر باهدف ذخیره نزولات آسمانی و تقویت سفره های زیرزمینی توام با بذرکاری از گونه های ' کنار ' و ' لگجی' در مراتع چهار راه بی حکیمه اجرا شد.
وی ادامه داد: طرح 500 هکتاری چاله های فلسی شکل باهدف مهار روان آبها و ذخیره باران با اعتبار 28 میلیارد ریال در مراتع 'دهک' این شهرستان امسال اجرایی می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم با بیان اینکه حفظ و صیانت از زمین های ملی و منابع طبیعی از ویژگی های شاخص این اداره است، افزود: در اجرای گشت های حفاظتی بخش یگان حفاظت این اداره 9 هزار و 129 مترمربع از زمین های ملی از دست متصرفان در 6 ماه نخست امسال خارج و با همکاری دستگاه های قضایی حکم به بازگشت به بیت المال صادرشد.
وی اظهارداشت: عملیات اجرایی طرح بندخاکی دره امیری ( آبداری) این شهرستان با اعتبار اولیه 88 میلیارد ریال بزودی اجرا می شود.
آقاجری گفت: این طرح با 22 متر ارتفاع و سرریز 120 متر از بزرگترین سدهای خاکی استان بوشهر است که با ظرفیت ذخیره 6 میلیون متر مکعب آب، توانایی آبیاری بیش از هشت هزار هکتار از اراضی دیمی شهرستان را دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم اظهارداشت: بیش از سه میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و مطالعات پروژه های آبخوان داری و آبخیزداری در کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص یافته است.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر دارای 29 هزار هکتار زمین های بیابانی است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.