به گزارش ایرنا، سیاوش ارجمند زاده روز دوشنبه در ارتباط با این مانور در جمع خبرنگاران افزود: آشنایی مفهومی با منشا تهدید ها، پدافند غیرعامل، بررسی و تقویت ارتباط دستگاه های همکار و عضو کارگروه تخصصی مخاطرات دریایی از هدف های برگزاری این مانور است.
وی بیان کرد: در سناریوی فرضی این مانور یک فروند لنج باری با پرچم ایرانی و خدمه بیگانه حامل مواد منفجره با هدف خرابکاری و انجام اقدام های تروریستی قصد ورود به بندر کنگان را دارد.
ارجمند زاده ادامه داد: در مرحله نخست مرکز فرعی بلافاصله پس از اطلاع این موضوع را به رئیس اداره بندر، آتش نشانی و یگان حفاظت بندر کنگان اطلاع رسانی کرد.
ارجمند زاده ادامه داد: پس از اعلام اخطار دریابانی به شناور و پیروی نکردن از دستور فرمانده دریایی، با فراخوان دیگر شناورهای کمکی دریابانی و نیروی دریایی سپاه در نزدیکی حوضچه کنگان، موتورلنج را متوقف و پس از ورود نیروهای امنیتی و نظامی به شناور و بازرسی از آن، درستی خبر اولیه محرز شد.
وی افزود: دراین راستا با اطلاع به فرمانده اصلی عملیات، موتورلنج به موج شکن بندر کنگان پهلو داده می شود.
ارجمند زاده ادامه داد: در بازجویی های اولیه مشخص شد شناور دیگری با پرچم ایرانی و پنج خدمه بیگانه در حال نزدیک شدن به بندر عسلویه برای انتقال و تخلیه موارد منفجره برای انجام عملیات تروریستی و خرابکارانه هستند که به موازات اقدام های انجام شده در بندر کنگان این روال در بندر عسلویه نیز برای شناور انجام شد.
وی یادآور شد: با دستگیری و تحت مراقبت قرار گرفتن افراد خرابکار مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، همزمان در 2 بندر کنگان و عسلویه پایان یافت.
ارجمند زاده یادآور شد: در رزمایش و تمرین پدافند غیرعامل بنادر عسلویه و کنگان که به مدت 70 دقیقه اجرا شد مسئولان برخی از دستگاه‌های اجرایی، دریابانی، نیروی دریایی سپاه، آتش‌نشانی، اورژانس، لنج‌داران، نیروی انتظامی، شناور ناجی 2، شناور هادی 5 و 2 فروند لنج باری مشارکت داشتند.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.