به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر افزود: براین اساس خاموشی وسائل برقی در ساعت غیر اداری ضروری است.
وی اضافه کرد: مسئولیت نظارت و پیگیری مصرف برق دستگاه های اجرایی در خارج از ساعت اداری با مدیران است و شرکت توزیع برق مکلف است برق هر اداره‌ای که صرفه جویی نداشته باشد را قطع کند.
گراوند ادامه داد: برای صرفه جویی در مصرف برق دستگاه های اجرایی که ژنراتور دارند در زمان پیک مصرف می توانند از ژنراتورها استفاده کنند.
استاندار بوشهر یادآور شد: در مورد برخورد با انشعاب های غیرمجاز آب و برق باید طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل شود و همه مکلف هستند در این زمینه، مصوبه مجلس را اجرایی کنند.
وی با اشاره به مشکل آب در استان بوشهر گفت: باید از همه ظرفیت ها برای رفع بحران آب در استان استفاده کرد تا مشکلات این بخش بویژه در تابستان برطرف شود.
گراوند ادامه داد: هرچند استان بوشهر جغرافیای خشکی دارد اما با مدیریت مصرف و بسیج امکانات موجود باید مشکل آب را در استان حل کرد چون آب شیرین کن های در دست اجرا هیچ کدام امسال وارد مدار بهره برداری نمی شوند.
استاندار بوشهر افزود: مدیریت مصرف آب باید به گفتمان فراگیر تبدیل شود به همین دلیل آگاهی بخشی به مردم در زمینه مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب از رسانه‌ها، علما و روحانیت باید در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از آب مورد نیاز استان از منابع خارج استانی تامین می ‌شود، باید وابستگی استان به این منابع را کم کرد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: مدیران آب استان در صورتی که نیاز به تانکر آب داشتند، تانکر اجاره کنند اما باید به تانکرهای آب دستگاه جی پی اس نصب شود.
گراوند یادآور شد: به منظور مدیریت مطلوب بحران‌های احتمالی ناشی از خشکسالی و گرمازدگی، انتظار می رود مدیران در دسترس باشند تا در مواقع ضروری امکان برقراری ارتباط و حل مشکل وجود داشته باشد.
وی با اشاره به آتش سوزی روز گذشته در نخیلات آبپخش گفت: وضعیت امکانات آتش نشانی ها در سراسر استان باید بررسی شود و در این زمینه هیچ کوتاهی از سوی شهرداری ها پذیرفته نیست.
استاندار بوشهر تاکید کرد: استفاده از آب آشامیدنی برای مصرف فضای سبز توسط شهرداری‎‌ها ممنوع است و اگر شهرداری نسبت به اجرای این مصوبه بی توجهی کرد به مقام قضایی معرفی می شود.
گراوند با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ترویج صرفه جوبی در آب اضافه کرد: مدیران آب استان و حوزه سیاسی استانداری زمینه تشکیل جلسه مشترک با سازمان های مردم نهاد با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و برق را فراهم کرده و مشابه این نشست توسط فرمانداری ها هم انجام شود.
معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران با مدیران آب و برق همکاری لازم را داشته باشند و شرایط موجود را به مردم بازگو کنند.
مهرداد ستوده افزود: با وجود شرایط سخت موجود ولی باز هم ظرفیت هایی در استان بوشهر وجود دارد که بتوانیم از وقوع بحران جلوگیری کنیم.
وی بیان کرد: تعامل دستگاه های اجرایی استان با مدیریت بحران و پاسخگویی به موقع در زمان وقوع یک بحران ضروری است و انتظار می رود مدیران در مواقع بحرانی حضوری فعال در عرصه داشته باشند.
ستوده اضافه کرد: دستگاه های اجرایی امکانات و تجهیزات خود در زمان بحران را به اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر اعلام کنند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.