دو نماینده دمکرات آمریکایی تاکید کردند که خودداری پمپئو از مستندسازی درخواست های کنگره در ارتباط با مسائل مربوط به هوک باعث نگرانی آن ها شده است.

به گزارش جماران؛ دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا از انتصاب «برایان هوک» به ریاست گروه اقدام علیه ایران از سوی وزیر خارجه این کشور انتقاد کردند.

«الایجا کامینگز» و «الیوت انگل» دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور از انتصاب «برایان هوک» به ریاست گروه اقدام علیه ایران انتقاد کردند.

کامینگز و انگل که معاونان کمیته نظارت و اصلاحات دولتی و کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هستند در این نامه به دلیل تسویه های سیاسی انجام شده از سوی هوک در وزارت خارجه آمریکا از این انتصاب ابراز نگرانی کردند.

این دو نماینده دمکرات آمریکایی همچنین تاکید کردند که خودداری پمپئو از مستندسازی درخواست های کنگره در ارتباط با مسائل مربوط به هوک باعث نگرانی آن ها شده است.

دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا به سندی اشاره کردند که براساس آن هوک از درخواست کمک یکی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا برای تخریب وی سوء استفاده کرده است.

کامینگر و انگل پیشتر نیز در نامه ای به «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید و «جان سالیوان» معاون وقت وزیر خارجه آمریکا نوشتند که هوک القابی نظیر «خبرچین و مزاحم» و «عهدشکن» به کارکنان این وزارتخانه داده است.

کامینگز و انگل در نامه خود به یک مورد خاص اشاره کرده اند: سحر نوروز زاده که از وی به عنوان کارشناس مسائل ایران نام برده شده است، سال گذشته پس از آنکه در یک رسانه محافظه کار مقاله ای علیه او نوشته شد، نگرانی هایش را با «برایان کوک» مدیر برنامه ریزی سیاسی وزارت خارجه در میان گذاشت.

نوروز زاده که در دوره ریاست جمهوری بوش پسر به وزارت خارجه آمریکا پیوست، در ایمیلی به هوک نوشت: دوازده سال است که در اینجا کارمند هستم. برای هر دولتی که کار کرده ام، کارم را با اولویت های آن دولت وفق داده ام. 

نوروز زاده از هوک خواسته بود تا به وی توصیه کند که چگونه «سابقه اش را تصحیح کند.»

اما هوک این ایمیل را به مقام های کاخ سفید ارسال کرد و این مساله باعث شد تا بحث هایی در کاخ سفید درباره وفاداری نوروز زاده به دولت ترامپ ایجاد شود.

اعضای کنگره آمریکا از وزارت خارجه خواسته بودند تا ضمن تامین مدارک مورد نیاز آن ها درباره برخی از کارمندان این وزارتخانه از جمله هوک، آن ها برای ادای توضیحات در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شوند.

اما وزارت خارجه آمریکا از تامین این مدارک و همچنین از فراهم کردن مقدمات حضور کارمندان خود در کنگره آمریکا سرباز زده است.

پمپئو روز 25 مرداد در یک سخنرانی تشکیل گروه اقدام علیه ایران را اعلام و هوک را به ریاست این گروه و همچنین به عنوان نماینده ویژه آمریکا درباره ایران منصوب کرد.

این گروه ویژه برای هماهنگی و اجرای سیاست های دولت ترامپ در قبال ایران ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.