سخنگوی کاخ سفید با بیان این که تیم نیرومندی به رئیس جمهوری آمریکا در گرفتن تصمیم برای موضوعات بین المللی کمک می کند، اظهار کرد: این تصمیم در روزهای آینده اعلام می شود.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کاخ سفید درباره تصمیم ترامپ در مورد برجام می گوید او نمی تواند به جزئیات تصمیم رئیس جمهوری اشاره کند اما او به همه رفتارهای ایران نگاه می کند نه فقط مساله هسته ای.

سارا سندرز روز جمعه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تام کاتن سناتور جمهوریخواه آمریکا خواستار محول کردن مساله هسته ای ایران به کنگره شده تا نیاز به تمدیدهای مکرر نباشد و او فقط به اجرای تحریم ها بپردازد، تصمیم رئیس جمهوری آمریکا چه خواهد بود، گفت: نمی توانم جزئیات تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره برجام را بیان کنم او به همه رفتارهای ایران توجه دارد نه فقط مساله هسته ای.

سخنگوی کاخ سفید با بیان این که تیم نیرومندی به رئیس جمهوری در گرفتن تصمیم برای موضوعات بین المللی کمک می کند، اظهار کرد: این تصمیم در روزهای آینده اعلام می شود.

سندرز اضافه کرد: مسایلی همچون آزمایش های موشکی، حمایت از تروریسم، حملات سایبری و مشکلات منطقه ای هم مورد بررسی قرار می گیرند نه فقط مساله هسته ای و تیم همراه رئیس جمهوری بر این مسایل هم تمرکز دارد.

وی درباره جمله 'آرامش قبل از طوفان' ترامپ که شامگاه گذشته به وقت ایران پیش از نشست با مقامات پیشین ارتش گفته بود، توضیح داد که این جمله به قصد فریب رسانه ها نبوده بلکه به شرایط فعلی ایران و کره شمالی و رفتارهای بد آن ها اشاره دارد که به صورت جدی به آن ها می پردازد.

خبرنگاری درباره گزینه نظامی هم از سخنگوی کاخ سفید پرسید که او در پاسخ گفت : فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر کشورهایی همچون کره شمالی ادامه خواهد یافت و همزمان گزینه نظامی هم روی میز بوده است، اما این که در مساله به خصوصی این گزینه مطرح باشد، این گونه نیست.

او درباره تصمیم منع مهاجرتی ترامپ هم گفت که دادگاه عالی آمریکا به روشنی در این باره اظهار نظر و از این تصمیم اجرایی حمایت کرده است.

کره شمالی و همچنین کوبا دیگر موضوعاتی بود که در این نشست خبری به آن ها پرداخته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.