روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع آگاه به تفکرات ترامپ درباره برجام نوشت: دونالد ترامپ فعلا از توصیه به کنگره برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران خودداری خواهد کرد.

 

به گزارش جماران؛ بنابر گزارش واشنگتن پست و به نقل از منابع آگاه دونالد ترامپ قرار است در دوازدهم اکتبر اعلام کند که برجام در راستای منافع ملی آمریکا نیست.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع آگاه به تفکرات ترامپ درباره برجام نوشت: دونالد ترامپ فعلا از توصیه به کنگره برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران خودداری خواهد کرد چون چنین کاری باعث ابطال توافقنامه خواهد شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد اعلام کند که توافقنامه هسته‌ای ایران به نفع امنیت ملی آمریکا نیست.

افرادی که در جریان راهبرد جدید کاخ سفید در قبال ایران هستند روز پنج شنبه گفتند ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد هفته آینده اعلام کند که وی توافقنامه هسته ای بین المللی با ایران را تائید نمی کند و می گوید که این توافقنامه به نفع منافع ملی آمریکا نیست و به این ترتیب موضوع را در اختیار کنگره ای قرار می دهد که رغبت چندانی (به توافقنامه) ندارد. این حرکت ترامپ نخستین گام در روندی خواهد بود که می تواند در نهایت منجر به از سرگیری تحریم های آمریکا ضد ایران شود و باعث از بین رفتن توافقنامه ای خواهد شد که فعالیت های هسته ای ایران را محدود می کند.

این گزارش می‌افزاید پیش‌بینی می‌شود دونالد ترامپ در طی یک سخنرانی که فعلا تاریخ آن برای دوازدهم اکتبر تنظیم شده است، اقدام به تشریح یک راهبرد کلان برای مقابله با این کشور (ایران) بکند. ترامپ بر اساس آنچه رویکرد شدیدتر و جامع‌تر توصیف شده است، باب اصلاح توافقنامه تاریخی سال ۲۰۱۵ را باز خواهد کرد، ترامپ بارها از توافقنامه هسته‌ای به عنوان یک توافقنامه ضعیف و غیرمنصفانه برای آمریکا، انتقاد کرده است.

چهار نفر از افراد مطلع و آگاه از تفکرات رئیس جمهور آمریکا درباره برجام، گفته اند که وی فعلا از توصیه به کنگره برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران خودداری خواهد کرد چون چنین کاری باعث ابطال توافقنامه خواهد شد. کلیه این افراد هشدار دادند که این برنامه‌ها هنوز نهایی نشده است و ممکن است دچار تغییراتی شود.

مایکل آنتون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «دولت مشتاقانه منتظر است تا در زمان مناسب جزئیات راهبرد ما را در قبال ایران  ارائه کند.» سایر افراد آشنا به روند بازنگری ۹ ماهه در رویکردهای نظامی، دیپلماتیک، اقتصادی و اطلاعاتی آمریکا در قبال ایران، به شرط مخفی ماندن هویتشان، صحبت کردند چون ابعاد سیاست‌های آمریکا در قبال ایران هنوز قطعی نشده است و دونالد ترامپ هم هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.