افضلی با بیان اینکه زیر مجموعه وزارت نفت شدن، بخش برق وزارت نیرو نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد، تصریح کرد: «این جابه جایی ها نیازمند توجه و دوراندیشی است، اینکه در طی جابه جایی ها کارآمدی کاهش پیدا نکند و به ارتقای هر حوزه کمک شود، موضوع بسیار مهمی است».

 

 

به گزارش جماران؛ دبیرکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه باید به جای طرح‌هایی مانند «وزارت آب» به دنبال توانمندسازی بخش‌های کنونی برویم، تاکید کرد: واقعا اینکه اهداف برنامه های در کجا و تحت چه عنوانی پیگیری شود آنقدر مهم نیست.

نظر افضلی درباره طرح برخی نمایندگان برای تشکیل وزارت «آب، محیط زیست و منابع طبیعی» گفت: اگر به دنبال آن هستیم که در شرایط کنونی تشکیل چنین وزارتخانه ای ضروری هست یا نه، به نظر من ساختار فعلی قابلیت توانمندسازی بیشتر در این زمینه را دارد. به عبارتی شاید بخش قابل توجهی از خواسته‌ها و اهدافی که در تهیه این طرح مدنظر قرار گرفته شده است، با توانمند سازی ساختار کنونی و مدیریت در بخش آب وزارت نیرو محقق خواهد شد.

اظهارنظر درباره طرح تشکیل وزارت آب و وزارت انرژی زود است

وی در ادامه افزود: البته اظهار نظر درباره چنین طرحی زود است باید ابتدا تهیه و تدوین آن نهایی شود، بررسی انجام گیرد و پس از آن درباره این طرح اظهار نظر کرد.

افضلی با بیان اینکه زیر مجموعه وزارت نفت شدن، بخش برق وزارت نیرو نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد، تصریح کرد: این جابه جایی ها نیازمند توجه و دوراندیشی است، اینکه در طی جابه جایی ها کارآمدی کاهش پیدا نکند و به ارتقای هر حوزه کمک شود، موضوع بسیار مهمی است. این طرح در ابتدای کار  و در حد اسم است تا جمع‌آوری همه نظریات و انجام کار کارشناسی دقیق نیاز به زمان بسیار است.

کنار هم گذاشتن آب و محیط زیست سنخیت سنجی شود

دبیرکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه به نظر من باید به جای چنین طرح‌هایی به دنبال توانمندسازی بخش‌های کنونی برویم، تاکید کرد: واقعا اینکه اهداف برنامه های در کجا و تحت چه عنوانی پیگیری شود آنقدر مهم نیست و مهم پیگیری و اجرای آن است. ضمن اینکه محیط زیست موضوع بسیار گسترده ای است و در کنار آن آب و منابع طبیعی هم حوزه‌های بزرگی است که شاید در برخی موارد باهم در ارتباط باشند اما تفاوت‌های حوزه‌ای بسیاری هم دارد.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که محیط زیست موضوعی مرتبط با ریاست جمهوری است بنابراین تغییر و تحولات به این آسانی شکل نخواهد گرفت. تصور کنید وزارت خانه‌ای که از یک سو باید به چراگاه و مراتع و تامین آب کشاورزی بپردازد و از سوی دیگر به جنگل و دشت بپردازد. اینکه چقدر این سنخیت‌سنجی درست است. هم سئوالاتی پیش می‌آورد که تا زمان انتشار طرح قابل نقد و بررسی نیست.

باید توجیه طرح را برای کارآمدسازی مدیریت برق در وزارت نفت بررسی کنیم

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با بیان اینکه مساله بعدی این است که برق وزارت نیرو چگونه قرار است زیرمجموعه وزارت نفت شود، تاکید کرد: حال سئوال پیش می‌آید آیا این قابلیت در وزارت نفت وجود دارد؟ آیا کارآمدی این بخش بالاتر می‌رود؟ اگر این موارد در نظر گرفته شده است و توجیهات منطقی درباره آن وجود داشته باشد و از نگاه کاربردی به مدیریت این بخش‌ها کمک می‌کند نمی‌توان گفت که طرح بدی است. البته ضمانت‌هایی باید در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به موضوع اصولی نگاه کرد، گفت: اگر با این جدایی ها به نتیجه ای خواهیم رسید، نمایندگان طراح آن پیگیری کنند اما اگر صرفا تغییر در سیستم اداری است نباید مطرح شود. ضمن اینکه وزارت نیرو در این زمینه ها ساختار نامناسبی ندارد و آب و برق حوزه بیگانه از هم نیستند. باید بررسی و کار کارشناسی روی آن انجام شود.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان گفت: بسیار بعید است این طرح به این زودی‌ها به صحن علنی مجلس و یا حتی در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی قرار گیرد.

چندی پیش، عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول از طرح تشکیل دو وزارتخانه با عناوین «وزارت آب، محیط زیست و منابع طبیعی» و«وزارت انرژی» در مجلس خبر داد.

وی در این زمینه گفت:در این طرح پیشنهادی پیش بینی شده تا بخش مدیریت منابع آب وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و منابع طبیعی زیر چتر یک وزراتخانه با نام «وزارت آب، محیط زیست و منابع طبیعی» فعالیت کرده و همچنین بخش تامین و توزیع برق وزارت نیرو در وزرات نفت ادغام شده و از ادغام این دو بخش«وزارت انرژی» تشکیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 757490
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.