این نشست علمی با حضور متخصصانی از کشورهای ایران، آلمان، سوئیس، فرانسه، کنیا و پاکستان به منظور جستجوی راه‌کارهای پایدار برای مقابله با تأثیرات منفی تغییرات اقلیم در منطقه از طریق ‌روش‌های بومی ومحلی برگزار می‌شود.

 

به گزارش جماران؛ نشست تخصصی علمی «سازگاری با تغییرات اقلیم و دانش بومی منابع آب» با حضور کارشناسان و صاحب نظران بین‌المللی از هفت کشور جهان طی ۶ نشست جداگانه علمی در مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد برگزار می‌شود.

این نشست علمی با حضور متخصصانی از کشورهای ایران، آلمان، سوئیس، فرانسه، کنیا و پاکستان به منظور جستجوی راه‌کارهای پایدار برای مقابله با تأثیرات منفی تغییرات اقلیم در منطقه از طریق ‌روش‌های بومی ومحلی  برگزار می‌شود. 

در این نشست ظرفیت‌های دانش بومی برای سازگاری بهتر با تغییرات اقلیم طی ۶ نشست علمی جداگانه  با عناوین: «سازگاری با تغییرات اقلیمی از طریق فناوری»، «جنبه های اجتماعی و مدیریتی سازگاری با تغییرات اقلیمی»، «ابتکارات و برنامه‌های مرتبط با سازگاری با تغییرات اقلیمی»، «تغییرات اقلیمی، اکولوژی انسانی و منظرهای فرهنگی»، «آبیاری سنتی و سازگاری با تغییرات اقلیمی» و نیز جمع بندی و گزارش نهائی تشکیل می‌شود.

این نشست با همکاری مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد، دفتر یونسکو در تهران، شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد و دانشگاه یزد از تاریخ ۱۱ مهرماه سال جاری به مدت سه روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 756325
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.