نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ربیعی یک ضعف اساسی دارد و آن هم در معرفی کارهای خود بوده است. بیمه همگانی را برای 11 میلیون نفر علی رغم مخالفت برخی انجام داد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در دوران وزارت آقای ربیعی بیمه همگانی را برای ۱۱ میلیون نفر علی رغم مخالفت برخی افراد انجام داد.

محمدصادق حسنی جوریابی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با علی ربیعی گفت: روزی که داعش به مجلس حمله کرد، مثل همه قدر امنیت را فهمیدم، زمانی قدر چیزهایی را می دانیم که آنها را از دست داده باشیم. امروز از بازنشستگان فولاد و کارگران دیگر بخش ها در کنار مجلس اعتراض نمی کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کارگردان فیلم ماجرای نیمروز درخصوص فیلم خود گفته است که همیشه در ایران امنیت برقرار نبوده و ناامنی در دهه 60 همه جا را فرا گرفته بود، جوانان انقلابی این امنیت را به ما هدیه دادند؛ دکتر ربیعی از همان نسل است و خود را در جای جای ایران برای تامین امنیت به آب و آتش می زد و امروز نیز برای تامین اجتماعی مردم، شب ها در وزارتخانه می خوابد.

وی با اشاره به اینکه دولت دهم از هدفمندی یارانه ها و موضوع خوشه بندی ها در نیمه راه فرار کرد، اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید یارانه 4 میلیون نفر را علی رغم انتظاراتی که برای حذف یارانه افراد بیشتری وجود داشت حذف کرد، وضعیت کنونی بازنشستگان باعث شرمندگی ما است، اما عملکرد 4 سال اخیر را با 8 سال قبل مقایسه کنید، حداقل حقوق کارگران از 450 هزار تومان به یک میلیون و 100 تومان افزایش پیدا کرده.

حسنی با تاکید بر اینکه امروز مددجویان بهزیستی و کمیته امداد راضی تر هستند، بیان کرد: آیا مددجویان و نهادهای حمایتی به آقای ربیعی نمره قبولی می دهند یا خیر؟ ربیعی یک ضعف اساسی دارد و آن هم در معرفی کارهای خود بوده است. بیمه همگانی را برای 11 میلیون نفر علی رغم مخالفت برخی انجام داد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روند رشد تولید ناخالص کشور نشان می دهد که در سال 91 کشور در پایین ترین میزان رشد اقتصادی قرار داشت و به عدد منفی 6.7 درصد رسید و این رشد در سال 93 به مثبت 3 ارتقا یافت و همچنین در سال 95 به بالای 9.7 درصد رسید که به گفته بانک مرکزی بالای 10 درصد بود.

وی تاکید کرد: مهم آن است که توجه کنیم اشتغال پایدار مرتبط با رشد پایدار اقتصادی است. در دوره های پس از رکود، مسئله بیکاری خود را با تاخیر نشان می دهد و این مسئله مشکل را بدتر می کند.

این موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس گفت: کاهش شدید درآمد نفتی و غیرنفتی در ابتدای دولت یازدهم که متاثر از تحریم ها بود باعث کاهش تقاضا شد که نتیجه بدیهی آن این است که اشتغال ایجاد نمی شود.

حسنی با بیان اینکه سرمایه گذاری یکی از مولفه های تقاضای اقتصاد است که بر اشتغال اثر جدی دارد گفت: در دولت دهم و نهم منابع درآمدی کشور به جای سرمایه گذاری یا بد هزینه شد یا به هزینه های جای اختصاص یافت. 80 درصد درآمدهای دولت نهم و دهم به هزینه های جاری اختصاص یافته بود، وقتی درست سرمایه گذاری نشد، اشتغالزایی نیز صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: برای اینکه به درستی ببینیم در چهار ساله دولت یازدهم چه اتفاقی افتاد باید بگوییم در سال 84 جمعیت شاغل 20 میلیون و 800 هزار نفر بود که در سال 91 به 20 میلیون و 600 هزار نفر رسید، یعنی کاهش اشتغال وجود داشت، اما در پایان سال گذشته این میزان به 23 میلیون و 300 هزار نفر رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در سال های اخیر برای بیش از 600 هزار نفر شغل پایدار داشته ایم، اهمیت آن زمانی آشکار می شود که بدانیم ایران به رغم رشد جمعیت در دهه گذشته و افزایش نرخ مشارکت در سه سال اخیر اتفاق افتاده است. در سال 92 نرخ مشارکت 37 درصد بود ولی در حال حاضر به بالای 40.6 درصد رسیده است، یعنی جمعیت آماده به کار از 23 میلیون نفر به 26 و 600 هزار نفر رسیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای 4 سال آینده برنامه کاملی ارائه شده و برنامه خوبی را به تصویب فرمانده اقتصادی و دولت رسیده که در آن به توسعه رشته های پراشتغال در سطح ملی و منطقه ای توجه ویژه ای شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720428
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.