یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت یا مخالفت با کلیات کابینه به معنای مخالفت یا موافقت با کل وزرا نیست. بنده در موافقت و مخالفت وزرای مختلفی صحبت خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فرهنگی در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: کابینه دوازدهم تفاوت چندانی با کابینه قبل ندارد. کابینه قبلی در اشتغال، مسکن، مبارزه با فساد، انضباط مالی و اعتباری موفق نبود و در روش‌های تنگ‌نظرانه سیاسی عمل شد. عمران تا حدود زیادی تعطیل بود. فرهنگیان عزیز که وظیفه تربیت و تعلیم مدیران آینده کشور و گردانندگی چرخ‌های همه بخش‌های کشور را دارند، از شرایط معیشتی خود گلایه‌مند هستند که این همه در ۱۶ رای به رقیب و همه کسانی که در انتخابات مشارکت نداشتند، خود را نشان داد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برخی دوستان و همفکران شما هنوز هم از مدعیان حوادث تلخ سال ۱۳۸۸ هستند و رییس‌جمهور محترم نیز از آنان مشورت می‌گیرد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس اظهار داشت: برخی مسئولان با دستگاه‌های مرکزی تماس می‌گیرند و عزل برخی مدیران را درخواست می‌کنند، کارمندان را از پست‌های خود محروم می‌کنند و اجازه ارتقاء به برخی کارمندان و مدیران را نمی‌دهند. تعطیلی و کندی پروژه‌های راهسازی و پرداخت‌های بالاتر از قیمت کارخانه برای خرید هواپیما ادامه خواهد یافت.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مدعی شد: بی‌برنامگی در بخش اشتغال همچنان ادامه خواهد یافت. نمی‌دانم اشتغال ۹۵۰ هزار نفر سالانه از کجا آمده است. برابر آمار بین یک تا ۱.۵ میلیون نیروی کار جدید وارد چرخه اشتغال می‌شود بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید اشتغال یک میلیون و ۴۰۰  هزار شغل در سال هدف‌گذاری کند.

فرهنگی برنامه ششم را مورد اشاره قرار داد و افزود: رییس مجلس به جای رییس جمهور این برنامه را ابلاغ کرد. مجلس اجرای احکام این برنامه را پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس به خدمت نگرفتن زنان در کابینه را از دیگر ایردارات کابینه دوازداهم برشمرد و افزود: کاهش استفاده از آذری‌ها مشکل جامعه ترک‌هاست. میانگین سنی کابینه نیز با کابینه گذشته تفاوتی ندارد امیدوارم  شاهد کابینه خسته قبل نباشیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مدیر کارگروه احیای دریاچه ارومیه را در دولت منصوب کردند حال نمی‌دانیم برنامه دولت برای این دریاچه چیست؟

این عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس توجه به زبان، ادبیات و فرهنگ اقوام را مورد اشاره قرار داد و افزود: انتظار داریم به انتظارات عمومی و رای دهندگانی که انتظار تحول داشتند یا افرادی که امیدی به تغییر نداشتند و در رای گیری مشارکت نکردند، پاسخ مناسبی داده شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.