یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: با سخنان اخیر مقام معظم رهبری، هر کس ادعای تبعیت از آقا را دارد و مدعی ولایت‌مداری است، این گوی و این میدان.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری از برخی افراد که با تفسیرهای غلط به دنبال تقسیم کردن مردم هستند و با بگومگوها و تقسیم کردن مردم، کار بزرگ ملت در انتخابات را خراب و ضایع می‌کنند، گفت: تذکرات و هشدارهای معظم‌له در اکثر اوقات رهنمود و جهت‌دهی به مدیران دولتی و مدیران ارشد نظام است تا مواظب باشند بگومگوها باعث درجا زدن یا پس رفت نشود.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به این فراز سخن مقام معظم رهبری که در مقابل دشمنی‌ها و تحریم‌های جدید آمریکا باید فضای جدیدی از همکاری، کار و تلاش برای رسیدن به هدف مشترک یعنی «پیشرفت کشور و اعتلای جمهوری اسلامی» ایجاد کرد و همه در آن فضا، سهیم و شریک شوند، گفت: همه کارگزاران و مسئولان نظام باید به این نتیجه برسیم که به دشمن نمی‌شود اعتماد کرد و اگر برخی‌ها به این مسئله بی‌توجه باشند حتما بخشی از مردم و جریان‌های سیاسی همچنان بی‌اعتمادی شان به آمریکا را حفظ خواهند کرد علاوه بر این همه باید به این تفاهم برسیم که وحدت کنیم، وحدت رمز پیروزی و عامل موفقیت کشور است و طبعا بگومگو و مچ‌گیری‌ها مانع پیشرفت و توسعه می‌شود.

به اعتقاد وی، نگاه و رویکرد مسئولان، کارگزاران نظام و مدیران دولتی باید معطوف منابع انسانی و امکانات داخلی و جلوگیری از هرزروی آنها و هدایت منابع پولی و بانکی به سمت تولید و اشتغال شود تا زمینه خروج اقتصاد از نابسامانی‌ها بهتر از گذشته به وجود آید.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس، رییس‌جمهور را مسئول تحقق مطالبات مطرح شده در دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری دانست و افزود: وقتی رییس‌جمهور در این دیدار نیازهای کشور را تشریح و تاکید کرد که باید این نیازها انجام شود، مقام معظم رهبری نقل به مضمون فرمودند که «خود شما باید این نیازها را انجام دهید. این «بایدها» را باید خود رییس‌جمهور انجام دهد.»

حسینی‌کیا قانون اساسی و مقام معظم رهبری را میثاق جریان های سیاسی و کارگزاران نظام دانست و افزود: وقتی ایشان می‌فرماید آمریکا قابل اعتماد نیست، یعنی حرف اول و آخر را ایشان زده و دیگر یک عده‌ای نباید به آمریکا اعتماد کنند البته این مسئله نباید با «مذاکره» خلط شود. مقام معظم رهبری منعی برای مذاکره با طرف‌های غربی به ویژه آمریکایی‌ها ندارند و باب مذاکره را باز گذاشتند اما «بی‌اعتمادی» به  دشمن را همواره مورد تاکید قرار داده‌اند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با بیان اینکه «موارد متعددی از برجام توسط آمریکایی‌ها نقض شده است» تصریح کرد: روح و جسم برجام در موارد متعددی نقض شده است منتها باور این مسئله برای برخی افراد در دولت سخت است. این آقایان باید باور کنند که برجام، نقض شده است.

حسینی‌کیا در عین حال خطاب به منتقدان دولت متذکر شد: عملکرد مثبت دولت در بخش‌های مختلف را ببینید و کمک کنید تا موفقیت دولت روحانی بیشتر شود

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.