به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد رضا تابش شامگاه شنبه در جمع اعضای هیات اجرایی و نظارت انتخابات در مهریز افزود: تمام عوامل برگزار کننده انتخابات در 29 اردیبهشت ماه باید فقط قانون را فصل الخطاب خود قرار دهند و از برنامه های سلیقه ای بشدت پرهیز کنند.
وی ادامه داد: زمینه مشارکت جدی آحاد مردم در پای صندوق های اخذ رای به تصمیم ، اراده و برنامه های قانونی عوامل برگزار کننده انتخابات هم در هیات های اجرایی و نیز نظارتی بستگی دارد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان یزد تصریح کرد: فقط مر قانون مورد عنایت مسئولان انتخابات آینده قرار گیرد که اگر چنین شد قطعا شاهد مشارکت حماسی مردم در انتخابات خواهیم بود.
تابش گفت: اگر انتخابات شوراهای اسلامی در شهر و مناطق روستایی خوب برگزار شود بدون شک خود زمینه ساز برگزاری انتخابات پرشور در موضوع رئیس جمهوری در میهن اسلامی خواهیم بود.
وی افزود: حضور در انتخابات رئیس جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستاها خود تجلی مردم سالاری دینی است و باید همه تبلیغ کنند تا این دو انتخابات خیلی گسترده باشد.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات گویای اعتماد مردم به نظام است و روح امید را گسترش می دهد و همین مسئله نقشه های دشمنان را در قبال انقلاب اسلامی کمک رنگ می کند.
تابش گفت: همه مردم ایران با هر نظر و سلیقه ای در حفظ منافع ملی کشور دخیل هستند و برگزاری انتخاباتی جدی ، سالم و رقابتی در چارچوب قوانین موجب اقتدار ملت و کشور و به نفع آینده جامعه دینی است.
وی افزود: مسئله امنیت ملی ایران شوخی بردار نیست و قطعا باید همه کمک کنیم تا با همدلی و دمیدن روح امید در جامعه به رغم برخی مشکلات که وجود دارد انتخابات ما جدی و سالم برگزار شود.
این مسئول اظهار داشت: امروز به برکت راهبرد موفق بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری کشور ما به رغم توطئه های دشمنان از امنیت و عزت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است.
تابش ریشه اصلی هویت ملت و کشور ما در تضاد با منافع آمریکا است و ما با همه قدرت با همدلی و حفظ منافع ملی برای توفیق نظام و توسعه آن گام بر می داریم.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
بر اساس سرشماری اخیر جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که شهرستان یزد بیش از 656 هزار نفر یعنی بیش از 57درصد جمعیت استان را دارد.
بر این اساس در استان یزد 381 شورای روستایی شامل 360 شورای سه نفره و 21 شورای 5 نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز 21 شورای شهر شامل یک شورای 11 نفره در شهر یزد ، سه شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها ، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده ** انتشار : فلاح

7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.