محسن بیگلری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی که کالای در یک کارخانه داخلی ساخته می شود افراد زیادی در این کارخانه و بیرون از آن مشغول به کار می شوند.
وی اضافه کرد: مردم با خرید و کالای ایرانی اشتغال بیشتری برای جوانان در سراسر کشور ایجاد می کنند و به این شکل امنیت و آرامش را در جامعه فراهم می کنند.
بیگلری تاکید کرد: باید کارخانه های ایرانی و تولیدکنندگان داخلی تلاش کنند که کالا با کیفیت بالا به مردم تحویل دهند و به نیاز روز مردم در هنگام تولید کالا توجه ویژه ای داشته باشند.
وی بابیان اینکه استفاده از کالای ایرانی استقلال اقتصادی به همراه دارد افزود: استفاده از کالای ایرانی و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی هم در استقلال اقتصادی و تحقق شعار سال نقش بسیار مهمی دارد.
وی گفت: نهادینه کردن مصرف کالای داخلی نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد چراکه همچنان این تفکر در بخش زیادی از جامعه غالب است که کالای خارجی کیفیت بیشتری دارد در حالی که بسیاری از کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی با کالاهای خارجی رقابت می کند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری ار کالاهای خارجی بویژه کالاهای چینی کیفیتی بسیار پاینی دارند اما نشان تجاری سبب شده بسیاری از مردم به استفاده از این کالاها ترغیب شوند.
وی با تاکید بر اینکه لازمه تحقق شعار اقتصادی مقاومتی استفاده از کالای داخلی در راستای استقلال و پویایی اقتصادی است افزود: برنامه ریزی برای بهره مندی از کالای ایرانی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری در شعار سال آن را مورد توجه قرار داده است.
وی گفت: ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از مهمترین ویژگی حمایت از تولید کالای ایرانی است که باید نهاد های مختلف به این مهم توجه داشته باشند و مردم را به خرید کالای ایرانی تولید داخل تشویق و ترغیب کنند.
بیگلری اضافه کرد: باید کارگاه های تولیدی روز به روز بیشتر شوند و کالایی ایرانی با کیفیت وارد بازار شود و مردم هم این کالاها را بشناسند.
وی با بیان اینکه معرفی کالاهای ساخت داخل می تولند فضایی برای توسعه ای موفق ایجاد کند، گفت: باید به برندهای ایرانی توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه حمایت از تولید کالا ساخت داخل سبب انسجام اقتصادی و بازار کار می شود.
بیگلری به نقش تاثیرگذار بانوان در حمایت از تولید داخل اشاره کرد و ادامه داد: نقش با نوان به عنوان گردانندگان امور منزل در حمایت از تولید داخلی بسیار اهمیت دارد باید بانوان این کالاها را بشناسند و هنگام خرید با به مارک های ایرانی نوجه کنند و خرید کالای داخلی را در اولویت قرار داهند.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 /3020
**خبرنگار: زینب طلائی/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
IRNSANDAJ@
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.