خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید گزارش داد: فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها شامل ایران نیز خواهد شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در فرمان جدید خود نام عراق را از فهرست کشورهایی که اتباع آن‌ها نمی‌توانند وارد خاک آمریکا شوند حذف کرد، پیش از این نیز انتظار می‌رفت ترامپ دستور جدید خود را دوشنبه (امروز) صادر کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که فرمان جدید ترامپ مانع از ورود اتباع شش کشور مسلمان شامل ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی به مدت 90 روز خواهد شد و نام عراق از این فهرست حذف شده است.

رئیس جمهور آمریکا در 27 ژانویه چند روز پس از آغاز به کار رسمی خود در کاخ سفید طی اقدامی ورود اتباع این کشورها به خاک به طور موقت ممنوع اعلام کرد که با واکنش گسترده در میان جامعه آمریکا و مقامات بسیاری از کشورها مواجه شد.

این مقام کاخ سفید همچنین گفت که ترامپ در دستور جدید خود تضمین کرد که ده‌ها هزار ساکن در آمریکا که شهروند این کشور هستند یا گرین کارت دارند و شامل این فهرست می‌شوند، تحت تاثیر این ممنوعیت قرار نخواهند گرفت.

به گزارش رویترز، از زمان صدور این فرمان، ده‌ها شکایت قانونی در دادگاه های آمریکا علیه ممنوعیت سفر اتباع این کشورها ثبت شد.

سرانجام دادگاهی در واشنگتن با اعلام این‌که این اقدام نقض قانون اساسی آمریکا مبنی بر محافظت در برابر تبعیض مذهبی و نژادی است، آن را به حالت تعلیق در آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.