کنفرانس ضد تروریستی سازمان امنیت و همکاری اروپا OSCE روز سه شنبه با یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان حمله شب گذشته در شهر منچستر انگلیس، در وین آغاز به کار کرد.

به گزارش جماران؛ دراین کنفرانس دو روزه بیش از 500 کارشناس از منطقه تحت پوشش سازمان امنیت وهمکاری اروپا به بررسی چالش های امنیتی و راههای مبارزه با خشونت و افراط گرایی می پردازند. 
'افراط گرایی خشونت آمیز و تندروی هایی که به تروریسم منجر می شود' (VERLT) از تهدیدهای پیش روی کشورهای سازمان امنیت و همکاری اروپا و شرکای همکاری این سازمان قلمداد شده و از جمله اولویت های کاری این سازمان است. 
این کنفرانس دو روزه با سخنان 'سباستین کورتز' وزیرامورخارجه اتریش و رییس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا آغاز شد و همچنین شماری از مقام های دیگر از جمله 'جولیان کینگ' کمیسر اتحاد امنیتی اروپا و 'نادیا مراد' سفیر حسن نیت سازمان ملل در امور کرامت نجات یافتگان قاچاق انسان، سخنرانی خواهند کرد.
موضوع توانمندسازی جوانان برای مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم از جمله محورهای بحث در این کنفرانس دو روزه است. 
کورتز وزیر امور خارجه اتریش در آغاز این کنفرانس با بیان اینکه افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم از تهدیدهای فزاینده در حوزه کشورهای سازمان امنیت و همکاری اروپا است، تاکید کرد: از این رو اقدام مشترک برای مقابله با این تحولات یکی از اولویت های اتریش در زمان ریاست بر این سازمان در سال 2017 است.
کشور اتریش از روز اول ژانویه 2017 (یکشنبه 12 دی 95) ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را عهده دار شد و مبارزه با افراط گرایی را از جمله اولویت های خود در دوره ریاست این سازمان اعلام کرد. سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش به عنوان رئیس مستقر، سه چالش کلیدی پیش روی این سازمان و کشورهای عضو را در سال 2017 مورد تاکید قرار داد. 
وزیر امور خارجه اتریش بحران های پیچیده در منطقه سازمان OSCE، فقدان اعتماد متقابل و پدیده هشدارآمیز افزایش افراط گرایی بخصوص در میان جوانان را سه چالش عمده دانست و تاکید کرد: ما باید با قدرت با این چالشها برخورد کنیم و سازمان امنیت و همکاری اروپا جایگاه مناسبی برای انجام این کار است. 
سازمان امنیت و همکاری در اروپا بزرگترین سازمان امنیت محور بین دولتی جهان به شمار می رود که در زمینه هایی از جمله کنترل سلاح و حقوق بشر فعالیت می کند. 57 کشور عضو این سازمان در اروپا، آسیای شمالی و مرکزی و همچنین شمال آمریکا هستند و بخش زیادی از نیمکره شمالی را پوشش می دهد. کشورهای افغانستان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، الجزایر، مصر، اردن، مراکش، تونس و رژیم صهیونیستی 11 شریک همکاری این سازمان هستند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.