به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی چهارشنبه شب در جمع هواداران حجت الاسلام روحانی در قشم گفت: اگر بار دیگر کشور دچار مشکلات پیش از سال 1392 مانند شکل گیری ایران هراسی در جهان، تحمیل تحریم های کمرشکن، حاکمیت دوباره تورم لجام گسیخته، تغییر آرامش اقتصادی کنونی به آشفتگی، محدود شدن آزادی های فردی و تعطیلی برنامه توسعه ای دولت باشیم همه مسئول هستیم.
وی افزود: برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نباید تنها به چهار سال آینده بیندیشیم چراکه انتخاب روز جمعه 29 اردیبهشت رخدادی است که در دراز مدت بر سرنوشت نسل های آینده نیز اثرگذار خواهد بود.
رییس کمیته فرهنگیان ستاد روحانی بیان کرد: انتخابات پیش رو انتخاب بین شعار و شعور، راه و بیراهه است و مردم باید با آگاهی و درکی درست از امروز و فردا سکان دار کشور را برگزینند و از این رو در کنار حضور پرشور در پای صندوق های رای باید به دیگران نیز در تصمیم گیری درست کمک کرد تا با شعارهای بی مبنا دچار انحراف و فریب نشوند.
او اضافه کرد: مردم باید در فاصله کوتاه باقی مانده تا انتخابات تصمیم درستی بگیرند تا راهی را که از سال 92 در پیش گرفتیم، در چهار سال آینده نیز با قدرت ادامه یابد و از این رو باید مشارکت واجدان شرایط در انتخابات پیش رو افزایش یابد که این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.
نجفی عنوان کرد: مشارکت بالا در انتخابات نشان دهنده اقتدار ملی، پشتوانه مردمی و مستحکم نظام جمهوری اسلامی و تقویت دید مثبت جهان به ایران است و از سوی دیگر انتخاب رییس جمهوری با رای بالا موجب تقویت وی برای پیشبرد هدف ها و پیگیری خواسته های مردمی در داخل و عرصه بین المللی خواهد شد.
وی با اشاره به نتیجه نظرسنجی های اولیه مبنی بر پیشتازی روحانی گفت: انتخابات روز جمعه می تواند در همان مرحله نخست، نامزدی پیروز داشته باشد اما نباید به این دلخوش کرد چرا که رای بالا موجب اقتدار رییس جمهوری است و از این رو باید افرادی که در اصل مشارکت در انتخاب تردید دارند، افرادی که در انتخاب نامزد اصلح دچار تردید هستند را برای انتخاب درست ترغیب کنیم.
رییس کمیته فرهنگیان ستاد روحانی افزود: برای انتخاب نامزد اصلح باید به برنامه و کارنامه افراد توجه کنیم زیرا شخصی که می خواهد عهده دار اداره امور کشور شود، باید هدف ها و راهکارهایی مشخص برای تحقق آنها داشته باشد و از سوی دیگر باید پیشینه نامزدها و اطرافیان آنها برای بررسی توانایی عمل به وعده ها مورد توجه قرار بگیرد.
او در ادامه تصریح کرد: به جز حسن روحانی سایر نامزدها برنامه مشخصی نداشتند و از تریبون تبلیغات برای تخریب عملکرد دولت استفاده کردند و در بخش دیگر فرصت خود شعارهای بدون مبنای کارشناسی دادند و در برابر پرسش ها پاسخ قابل توجهی نبود و کارنامه آنها نیز چنین مشکلی دارد.
نجفی افزود: ممکن است مردم احساس کنند در عملکرد دولت تدبیر و امید ضعف هایی وجود دارد که باید با کارشناسی به آنها پرداخت چرا که تحقق نیافتن برخی وعده ها به دلیل نیاز به زمانی بیشتر برای رفع آنهاست؛ برخی ناشی از کارشکنی ها، و در مواردی ضعف در عملکرد است.
وی گفت: از سویی سایر نامزدها مدام بر رقیب هراسی تاکید می کنند در حالی که اگر مردم با مراجعه به پیشینه برخی به هراس می افتند، این ناشی از وجود اشکال در خود آنهاست و بدون اطمینان از صداقت و توانایی افراد لزومی به رای دادن نیست.
رییس کمیته فرهنگیان ستاد روحانی اضافه کرد: برخی نامزدها در زمان تصدی بر مسئولیت در دستگاه هایی خاص موجب محدودیت آزادی های شهروندی شدند و امروز همان افراد شعار آزادی سر می دهند که بر این اساس مردم حق دارند به این تعارض شک کنند.
او بیان کرد: برخی نامزدها در جریان تبلیغات تلویزیونی تخریب را در دستور کار قرار داده و شعارهای عوام فریبانه ای مانند افزایش 2.5 برابری درآمدهای کشور در چهار سال و افزایش چند برابری یارانه های نقدی دادند و در نهایت به قول خودشان در اوج اقتدار از رقابت کناره گیری کردند که در واقع به دلیل کاهش اقبال مردم در نظرسنجی ها و قطعی شدن شکست بود.
نجفی افزود: راه اندازی سامانه ای برای کاریابی و مسکن از جمله کارهای عوام فریبانه ای بود که برخی از مردم نیز با تاسف جذب آن شدند اما در نهایت این نامزد خاص پنج میلیون جوان را سر کار گذاشت و وعده های بی اساس بر زمین ماند.
وی عنوان کرد: حجت الاسلام رییسی شخصیتی مورد احترام است که سال ها در نظام و دستگاه قضایی فعالیت کرده اما اطرافیانش وی را برای حضور در انتخابات و هم بیان مسایلی بدون پشتوانه کارشناسی و راهکارهای عملی فریب داده اند و این امر در صحبت های وی در جریان مناظره ها نیز مشهود بود.
رییس کمیته فرهنگیان ستاد روحانی گفت: بی پایه بودن ادعای اشتغالزایی بدون تعیین حجم سرمایه مورد نیاز و نحوه تامین منابع روشن است چرا که این مهم الزاماتی دارد که با موضع گیری ها وی همخوانی ندارد.
او تصریح کرد: اشتغالزایی در گرو جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و دولتی با موضع تقابل و تنش آفرینی با دیگر کشورها نمی تواند جذب سرمایه داشته باشد.
نجفی با بیان اینکه برخی در فضای انتخاباتی به شعور مردم توهین می کنند، تاکید کرد: یکی از حامیان ستادییکی از نامزدها مدعی محاکمه وزیر امور خارجه است و این با شعار استفاده حداکثری از ظرفیت های برجام در تناقض است.
وی افزود: امید می رود مردم بار دیگر حماسه 92 و 76 را تکرار کنند و آزادی های سیاسی، حقوق شهروندی و برخی آسیب های گریبان گیر جامعه از روز شنبه آینده با قدرت از سوی دولت پیگیری شود.
رییس کمیته فرهنگیان ستاد روحانی ادامه داد: دولت آینده به طور قطع با استفاده از نیروهای جوان تر شکل می گیرد و هدف های باقی مانده دولت یازدهم با توجه به پیش بینی افزایش درآمدهای کشور در جهت توسعه محقق خواهد شد.
او گفت: در صورت تداوم دولت یازدهم 20 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی به صندوق دخیره ارزی واریز و پنج میلیارد دلار برای اشتغال (1.5 میلیارد برای اشتغال روستاییان) و 15 میلیارد دلار نیز برای سرمایه گذاری های بلند مدت اختصاص خواهد یافت.
نجفی اضافه کرد: نقاطی مانند قشم در چهار سال گذشته با وجود محدودیت های مالی دولت تدبیر و امید از خدمات قابل توجهی برخوردار شدند و با بهبود درآمدهای دولت توسعه این نقاط با سرعت بیشتری در راستای رفع محرومیت پیش خواهد رفت.
8123/6048
خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.