به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا حسنعلی عباسپور در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که با حضور شماری از استادان، دانشجویان و کارکنان در گرگان برگزار شد، افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی نام ایران را با اثری با ارزش که از خود به جا گذاشت، همواره در جهان جاودانه کرد.
در این مراسم ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله تئاتر، شاهنامه خوانی و موسیقی سنتی در بزرگداشت این شاعر نامی به اجرا درآمد.
بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به همت کانون شعر و ادب دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد.
حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر نام آور و پارسی گو و حماسه سرای ایرانی و سراینده شاهنامه در اوایل قرن چهارم هجری به سال 319 خورشیدی در روستای پاژ از توابع توس خراسان دیده به جهان گشود و در اواخر قرن چهارم هجری به سال 397 خورشیدی در سن 78 سالگی چشم از جهان فرو بست.
80 سال از ساخت آرامگاه فردوسی در توس می‌گذرد و این بنا، ساخت و هنر معماری به کار گرفته شده در آن منحصربفرد محسوب می شود.
فردوسی از بزرگترین شاعران پارسی‌گو بوده که از شهرت جهانی برخوردار است، همچنین از فردوسی به عنوان حکیم سخن، حکیم توس و استاد سخن نام می برند.
25 اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی است.
6204/1648
تنظیم: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.