تحقیقات موسسه پژوهشی پیو نشان می دهد که در کمتر از 20 سال آینده شمار نوزادانی که در خانواده های مسلمان بدنیا می آیند از نوزادان خانواده های مسیحی بیشتر خواهد شد و رشد جمعیت در خانواده های بدون مذهب به صفر خواهد رسید.

 

به گزارش جماران، بر آوردهای تازه موسسه پژوهشی پیو که روز پنجشنبه انتشار یافت، در مورد آمار نفوس جهانی نشان می دهد در حالی که خانواده های مسیحی جهان در سال های اخیر شاهد به دنیا آمدن بیشترین شمار کودکان بوده اند این روند در سال های آینده روبه کاهش گذاشته و درصد کودکانی در خانواده های مسلمان جهان بدنیا می آیند بر آنها فزونی خواهد گرفت.
تحقیقات این موسسه نشان می دهد که جمعیت مسلمانان جهان در سال های آینده شاهد بالاترین نرخ رشد نسبت به سایر ادیان رسمی جهان خواهد بود و هم زمان زاد و ولد در خانواده هایی که از هیچ مذهبی پیروی می کنند بتدریج به صفر خواهد رسید.
پیو متذکر شده است که در فاصله سال های 2010 تا 2015 شمار نوزادانی که در خانواده های مسلمان بدنیا آمده اند در مجموع 31 درصد کودکانی را که در این سال ها بدنیا آمده اند، تشکیل داده است و از هم اکنون نشانه های ادامه این رشد سریع زاد و ولد مسلمانان در جهان مشهود است.
بر اساس این گزارش رشد زاد و ولد در جوامع مسیحی جهان نیز در همین سال ها ادامه داشته اما این رشد نسبت به مسلمانان محدود تر بوده است.
پیو نوشته است در حالی که پیش بینی می شود زاد و ولد مسیحیان منطقه آفریقای سیاه در سال های آینده شاهد افزایش محسوسی باشد این رشد در سایر نقاط مسیحی نشین دنیا محتمل به نظر نمی رسد.
بر همین اساس دلیل کاهش رشد جمعیت مسیحیان درصد غیر متناسب مرگ و میر در این جوامع است که بر اساس این تحقیقات به دلیل بالا رفتن نرخ سالمندان در جوامع مذکور به 37 درصد رسیده است.
یکی از نکاتی که در این گزارش پژوهشی به آن اشاره شده افزایش نسبت مرگ و میر به زاد و ولد در جوامع مسیحی بویژه در کشور های اروپایی است.
این تحقیقات نشان می دهد که در فاصله سال های 2030 تا 2035 میلادی در حالی که جهان شاهد بدنیا آمدن 225 میلیون نوزاد مسلمان خواهد بود شمار نوزادان مسیحی حداکثر به 224 میلیون خواهد رسید و این تفاوت بتدریج افزایش پیدا کرده و در سال های 2055 تا 2060 به 6 میلیون نفر خواهد رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.