عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: دولت یازدهم توانست با تدبیر، تعامل و همفکری، بخش مهمی از موانع جدی حرکت اقتصادی کشور را از پیش رو بردارد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمدعلی ایازی' افزود: در دوران قبل از برجام، به خاطر تحریم ما نمی توانستیم نفت بفروشیم و یا در صورت فروش برای دریافت پول وانتقال آن مشکل داشیم ولی این گره در دولت بازدهم باز شد.
وی اظهار داشت: دکتر روحانی در شرایطی دولت را تحویل گرفت که تورم افسارگسیخته و در حال افزایش بود ولی با تدبیر، تورم را نه تنها متوقف کرده بلکه کاهش داده است.
استاد حوزه و دانشگاه برقراری تعامل سازنده با جهان را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم دانست و گفت: دولت با کشورهای مختلف جهان تعامل خوبی برقرار و اعتمادسازی ایجاد کرده و آن بدبینی های گذشته در مورد کشورمان در اذهان عمومی از بین رفته است.
ایازی گفت: امروز مردم ایران به راحتی می توانند به کشورهای دیگر دنیا سفر و تجارت و معامله کنند.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه سلامت و درمان خاطرنشان کرد: ما در زمینه سلامت دو مساله مهم داشتیم یکی وضعیت دارو و درمان قبل از دولت یازدهم سخت و شکننده بود و قیمت دارو روزانه افزایش پیدا می کرد.
ایازی گفت: دوم اینکه، برخی داروها به خاطر تحریم، در دسترس مردم نبود و باید با قیمت های سنگین تری و با دردسرهای زیاد به دست مردم برسند ولی دولت در این زمینه گام های اساسی برداشته و آثار ان امروز مشهود است.
استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز حرکت های خوب و تاثیرگذاری رخ داده است البته باید اشکالات اندکی که برخی کارشناسان و متخصصان در این زمینه وارد کرده اند، برطرف شود.
ایازی گفت: یکی از کارهایی که در دولت یازدهم قابل توجه بوده، آگاهی از برخی بیماری هایی است که در گذشته به عنوان تابو مطرح می شد،در این دولت، اطلاعات هشداردهنده خوبی داده شد بویژه درخصوص از بیماری ایدز که سطح آگاهی مردم بالا رفت.
وی اظهار داشت: دولت در زمینه توسعه بهداشت و درمان عمومی و آموزش بهداشتی کارهای خوبی را انجام داده و امید است در این حوزه گام های جدی تری برداشته شود.
ایازی با اشاره به تعامل و ارتباط قوی دولت با نخبگان جامعه و حوزه های علمیه گفت: دولت یازدهم ارتباط بسیار خوبی با حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید، نخبگان و نسل جدید جامعه برقرار کرده و در این زمینه توفیقات بزرگی را به دست آورده است.
وی گفت: هر اندازه که ارتباط دولت با اقشار مختلف مردم بیشتر باشد، موفقیت و دستاوردهای آن نیز بیشتر و مشروعیت آن تقویت تر خواهد شد.
وی ادامه داد: دولت یازدهم در یک محیط آرام، توجه به نیازها و ضرورت های اصلی جامعه را در دستور کار خود قرار داده و گام های خوبی در حوزه های مختلف برداشته است.
ایازی گفت: ارتباط دولت با نخبگان و فرهیختگان جامعه می تواند در سطوح مختلف تاثیرگذار واقع شود و امید است این تعامل و ارتباط تقویت شود.
وی ادامه داد: وقتی یک دولت با محققان، استادان دانشگاه و کارشناسان فرهنگی رابطه قوی داشته باشد نفس این تعامل و ارتباطات در طبقات دیگر جامعه نیز تاثیرگذارخواهد بود واین مهم در دولت یازدهم محقق شد.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.