عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت که تاکنون نامه ای مبنی بر استعفای احمد مسجد جامعی از عضویت در شورا به هیات رئیسه تقدیم نشده است.

«در روزهای اخیر اخباری مبنی بر استعفای احمد مسجدجامعی از شورای اسلامی شهر تهران و انتصاب وی به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شبکه های اجتماعی و برخی از سایت ها منتشر شده است». 

به گزارش جماران ،ابوالفضل قناعتی  افزود: هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاامروز، درخواستی مبنی بر استعفای احمد مسجدجامعی از عضویت در شورا دریافت نکرده است. 
وی با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر انتصاب احمد مسجدجامعی به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تصریح کرد: دراین رابطه، هیات دولت نیز تاکنون درخواستی مبنی بر حضور و بهره گیری از خدمات احمد مسجدجامعی در کتابخانه ملی به شورای شهر تهران ارائه نکرده است. 
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس قانون، استعفای اعضای شورای شهر پس از ارائه به هیات رئیسه و قرار گرفتن در دستور کار جلسه، در صحن علنی شورا مطرح و به رای گذاشته می شود. 
درهمین ارتباط، محمد سالاری نائب رییس فراکسیون اصلاح طلبان شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: درخواست استعفای احمد مسجدجامعی برای حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در جلسه علنی هفته آینده شورا مورد بررسی قرار می گیرد. 
وی اظهار کرد: قرار بود موضوع استعفای مسجدجامعی از عضویت شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی روز گذشته(سه شنبه) شورا مطرح شود که هیات دولت دیروز را درپی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی تعطیل اعلام کرد. 
به گفته وی، با توجه به اینکه جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران به صورت غیرعلنی برگزار می شود، موضوع استعفای احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز سه شنبه(28 دی) شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
وی با اشاره به قابلیت های مدیریتی احمد مسجدجامعی در حوزه فرهنگ و هنر ابراز امیدواری کرد: حضور وی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به طور قطع موجب ارتقای ظرفیت های این سازمان در حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات خواهد شد. 
سالاری افزود: با استعفای احمد مسجدجامعی از عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، افشین حبیب زاده عضو علی البدل شورا، جایگزین وی خواهد شد. 
به گفته وی، افشین حبیب زاده از اعضای فراکسیون اصلاح طلبان شورای اسلامی شهر تهران است. 
به گزارش جماران ، برغم مباحث مطرح شده، احمد مسجدجامعی تاکنون در خصوص استعفای خود از شورای شهر تهران و حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهارنظر نکرده است. 

منبع :ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.