معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: اصلاح قانون خدمات درمانی اولویت اصلی دولت ترامپ است.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهورمنتخب آمریکا در سخنانی در مجلس نمایندگان این کشور با بیان این مطلب افزود: لغو و جایگزین کردن قانون خدمات درمانی دولت باراک اوباما (اوباماکر) نخستین اقدامی است که در دستور کار دولت ترامپ قرار دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری قاطعانه به لغو این قانون رای دادند.
پنس تاکید کرد: دونالد ترامپ فریاد خشم و نارضایتی مردم آمریکا بود و ما با همکاری مجلس نمایندگان و سنا برای تحقق وعده های رئیس جمهور منتخب تلاش خواهیم کرد.
خبرگزاری آسوشتیدپرس دراین باره درتحلیلی نوشت: با شروع به کار کنگره آمریکا، تلاش جمهوریخواهان برای ازمیان برداشتن 8 سال سیاست های باراک اوباما، آغاز خواهد شد.
یکی از اقدامات فوری جمهوریخواهان هدف قراردادن اوباما کر(بیمه درمانی اوباما) است اما دمکرات ها با قدرتی که در مجلس سنا دارند، تلاش خواهند کرد مانع از اقدامات جمهوریخواهان شوند.
'میچ مک کانل'رئیس اکثریت سنا از حزب جمهوریخواه دوشنبه گذشته دراین باره اعلام کرد : نخستین اقدام سنا در سال 2017 پرداختن به قطعنامه ای برای لغو قانون 'اوباماکر'(بیمه درمانی اوباما) خواهد بود. هرچند برخی از جمهوریخواهان به این شبکه خبری گفتند که لغو این قانون کار چندان ساده ای نخواهد بود.
ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا که قرار است 20 ژانویه (اول بهمن) سوگند ریاست جمهوری ادا کند و وارد کاخ سفید شود، وعده داده بسیاری از قوانینی که به امضا باراک اوباما رسیده است، ازجمله قانون 'اوباما کِر'( بیمه درمانی اوباما ) را لغو کند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.