پارلمان فرانسه امروز (چهارشنبه) با اکثریت آراء به تمدید وضعیت اضطراری تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۷ یعنی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی رای داد.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پنجمین باری است که وضعیت اضطراری در فرانسه تمدید می‌شود و براساس آن، پلیس اختیار بیشتری برای تجسس و دستگیری مظنونان دارد.

تمدید وضعیت مذکور با ۲۸۸ رای موافق در مقابل ۳۲ رای مخالف در پارلمان فرانسه تایید شد و تنها قانونگذاران "جبهه چپ"، اکولوژیست‌ها و تعدادی از جمهوری خواهان با آن مخالفت کردند.

همچنین تمدید حالت فوق العاده به موافقت سنای فرانسه تا پیش از پایان تاریخ حالت فوق العاده یعنی ۲۲ دسامبر نیاز دارد و انتظار می‌رود که روز پنجشنبه در سنا مورد تایید قرار گیرد.

تمدید وضعیت اضطراری در فرانسه در صورت موافقت سنا از زمان جنگ الجزایر در دهه ۶۰ میلادی بیشترین مدت وضعیت فوق العاده بدون توقف محسوب می‌شود و بازه زمانی انتخابات ریاست جمهوری در آوریل و مه و انتخابات پارلمانی در ژوئن را شامل می‌شود.

دولت پاریس می‌گوید احتمال وقوع حملات از سوی تروریست‌ها در جریان این انتخابات وجود دارد.

پیش از برگزاری این انتخابات، برونو لورو، وزیر کشور جدید فرانسه تاکید کرد که فرانسه با خطر بسیار بالای حمله تروریستی روبرو است.

وی افزود: از آخرین تمدید وضعیت اضطراری کمی پس از حمله ژوئیه ۲۰۱۶ ما کمتر از ۱۳ حمله تروریستی را خنثی کردیم که ۳۰ تن در آنها دست داشتند. در روزهای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ما با تهدیدهای تروریستی روبرو خواهیم بود.

تمدید این وضعیت تا ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۷، به رییس جمهوری جدید فرانسه این اختیار را می‌دهد در صورت لزوم وضعیت اضطراری را تمدید کند و تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.