خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: بحمدالله برخی مسئولین در خصوص بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام رسماً عذرخواهی کردند و گفتند که ما گول وزیر امور خارجه آمریکا را خوردیم؛ ان‌شاءالله دیگر مسئولی گول آمریکا را نخورد.

به گزارش جماران ، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع برجام، یادآور شد: مقام معظم رهبری از روز اول گفتند که خوشبین نیستند؛ چرا مسئولان این سخن را جدی نگرفتند؟

وی ادامه داد: ایشان پیوسته می‌فرمودند که آمریکا دشمن است و نباید به دشمن اعتماد کرد، او گول می‌زند، تعهد می‌کند و به وقت عمل عهدشکنی می‌کند. این امر برای مسئولین ما درس باشد. بحمدالله برخی مسئولین رسماً عذرخواهی کردند و گفتند ما گول وزیر امور خارجه آمریکا را خوردیم. ان‌شاءالله دیگر مسئولی در نظام ما نباشد که گول آمریکا را بخورد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله دیگر مسئولی نباشد که هنوز به آمریکا دل بسته و امید داشته باشد. باید به درون کشور توجه کرد، به امکانات فراوانی که در کشور داریم. چرا جوانان هوشمند و پراستعداد ما  باید بیکار بمانند، باید با بهره‌گیری از این امکانات فراوان مشکلات اقتصادی را خودمان حل کنیم.

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به مسأله یمن و بحرین، اظهار کرد: رژیم آل خلیفه و آل سعود شرم‌شان باد تا کی اینقدر جنایت و ظلم و بستن آب بر روی شیعیان، تیراندازی، حمله ددمنشانه و کشتن کودکان و زنان؟ ای غافلین و ای از خدا بی‌خبران؛ بدانید که «الملک یبقی مع‌الکفر ولا یبقی مع‌الظلم».

وی همچنین تصریح کرد: پیروزی حلب را تبریک می‌گویم. به گفته برخی آقایان این فقط یک پیروزی نظامی نیست بلکه پیروزی فرهنگی و پیروزی اسلام بر کفر و نفاق و پیروزی حق بر باطل است. حامیان تروریسم به ویژه آل سعود ببینند و از غصه بمیرند.

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص بیکاری جوانان، تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و مسأله فرهنگ و پیشرفت علم نیز به مسئولین تذکر داد.

موحدی کرمانی با اشاره به بررسی لایحه بودجه 96 کل کشور،‌افزود: بودجه باید مانند خون در تمام بدن، به همه انسان‌های ضعیف و ناتوان و اجزای کشور  برسد که یک انسان بی‌خانمان باقی نماند. انسانی که نتواند نسخه‌اش را بگیرد؛ بنابراین مجلس باید بودجه را اینچنین تنظیم کند نه این‌که بودجه دست عده‌ای باشد و آن‌ها حقوق‌های نجومی بگیرند. طوری که فریاد رهبر و مردم درآید و همه مردم از دست غارتگران بیت‌المال ناله بزنند.

وی خطاب به مسئولان تأکید کرد: آقایی که در این نظام مسئولیت داری، این پست به تو داده نشده که همه نزدیکان، آشنایان و سفارش شدگان را سر کارهای پردرآمد بگذاری. هرجا حقوق بالایی وجود دارد، در کنارش حقوقی ضایع شده است.

وی همچنین با اشاره به 9 دی، اظهار کرد: 9 دی یکی از ایام‌الله و تجدید پیوند ملت با ولایت است. روز وحدت ملت حول محور ولی‌ امر و بیداری عده‌ای پس از گول خوردن. دشمن خارجی در آن زمان امید پیدا کرده بود که می‌تواند به نظام اسلامی ضربه بزند اما با بصیرت، بیداری و  آگاهی و حضور به موقع مردم ناآگاهان هوشیار شدند.: فتنه درون از جنگ برون با دشمنی خطرناک‌تر است و نبود بصیرت، بنی‌اسرائیل را پس از سال‌ها گوساله و گوساله پرست کردو این فتنه‌ها و جنگ جمل‌ها و گوساله‌پرستی‌ها باید یاد ما باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.