محمدرضا نژادحیدری دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: با گفتگویی که با دوستانمان در احزاب سراسری داشتیم مشخص شد مجموعا در کل کشور 30 نامزد از جریان اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده‌اند که این موضوع تاثیر مثبتی بر فعالان سیاسی قائل به مشارکت در انتخابات نداشته است.

به گزارش جماران؛ دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: بیش از 60 درصد نامزدهای مد نظر این تشکل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ردصلاحیت شدند.

محمدرضا نژادحیدری به گفتارنو گفت: انتظار می‌رفت پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمان و خوزستان در خصوص ایجاد رقابت و میدان دادن به جناح‌های سیاسی در انتخابات مجلس، فضا برای تشکل‌ها و نیروهای اصلاح‌طلب بیش از پیش فراهم گردد.

نژادحیدری افزود: اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و ما شاهد رد صلاحیت گسترده اندک اصلاح‌طلبان ثبت نام کرده در انتخابات بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهارداشت: جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان از معدود تشکل‌های اصلاح‌طلب در سراسر کشور بود که از شخصیت‌های سیاسی و افراد موثر برای حضور در انتخابات دعوت کرد چون معتقد بودیم صندوق رای همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچ تغییری جز از مسیر صندوق امکان‌پذیر نیست.

نژادحیدری در پاسخ به این سوال که آیا نامزدهای رد صلاحیت شده در موعد قانونی اعتراض می‌کنند یا نه افزود: ما علیرغم اینکه نسبت به تغییر در نتیجه بررسی صلاحیت‌ها تردید جدی داریم اما از نامزدهای تایید نشده درخواست کردیم تا در زمان قانونی نسبت به اعتراض به نتایج اقدام نمایند اگر چه تعدادی از افراد علاقه‌ای به اعتراض ندارند و آن را بدون فایده تلقی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان از انتخابات کنار می‌کشد توضیح داد: در حال حاضر امکان ارائه یک فهرست استانی برای ما وجود ندارد و نامزدی برایمان باقی نمانده. ضمن آنکه نمی‌توان تاثیر منفی رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در سطح کشور را در فضای استان نادیده گرفت.

نژادحیدری ادامه داد: با گفتگویی که با دوستانمان در احزاب سراسری داشتیم مشخص شد مجموعا در کل کشور 30 نامزد از جریان اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده‌اند که این موضوع تاثیر مثبتی بر فعالان سیاسی قائل به مشارکت در انتخابات نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم نهایی جمعیت برای حضور یا عدم حضور در انتخابات چه زمانی مشخص می‌شود گفت: جلسه مشترک شورای مرکزی، دفتر سیاسی و روسای حوزه‌های شهرستانی جمعیت به زودی برگزار و در خصوص انتخابات در آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.