سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری تاکید کرد: معتقد هستیم بن‌بست وجود ندارد و در صورت چاله‌ باید چاره کنیم و با وجود مسئله‌ باید حل مسئله کنیم نه این‌که بگویم دولت قبلی چنین بود و دولت قبلی چنان کرد.

به گزارش خبرنگار جماران؛ سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک مجلس و دولت گفت: در نشست مشترک در ارتباط با مسئله استانداران، فرمانداران و بخشداران باید بگویم که دولت مجری انتخابات است و شورای نگهبان ناظر بر انتخابات. 

بخشداران و فرمانداران نباید دخالتی در صلاحیت افراد داشته باشند و صرفا موظف به برگزاری انتخابات هستند. 

ما همگی مسئولیت داریم که معیشت مردم در اولویت‌ باشد. امیدوارم دولت و مجلس در کنار یکدیگر گام برداریم و بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم.

سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک مجلس و دولت گفت: همگی تلاش می‌کنیم کشور کسری بودجه نداشته باشد و تورم و مشکلات به نفع هیچکس نیست.

در اجرای مصوبات هم باید زمان را لحاظ کرد چرا که اگر اجرا دقیق عمل نشود ممکن است این تصویب و اجرا کام را شیرین نکند.

۱۱ سال است که معلمان به این موضوع چشم دوخته‌اند تا مشکل‌ آن‌ها حل شود باید زمانی در نظر گرفته شود.

نقد اصلاح‌گرانه باید از سوی نماینده‌ای به یک بخش اجرایی، مطرح شود زیرا به اصلاح امور دولت کمک می‌کند. ما بارها گفته‌ایم که نقد مصلحانه حتما به اصلاح کار دولت کمک می‌کند.

حسرت این که دولت و مجلس اختلاف پیدا کنند را به دل منتقدان خواهیم گذاشت. بسیاری این را در سر داشتند و ممکن است بر زبان جاری کنند که میان مجلس و دولت چالشی ایجاد شود تا بگویند این‌ها هم باهم دچار اختلاف شدند.

این جلسه‌ای که مجلس با دولت برگزار کرد مبارک است. تبادل نظر اهمیت دارد همه ما مسئولیت مشترک داریم و  بر یک کشتی سوار هستیم اگر موفقیت کسب شود برای همه است و اگر کاستی باشد باز به نام همه است. مردم خوبی را می‌بینند و تشکر می‌کنند و از کاستی‌ها رنج می‌برند.

ما باید برای امور اولویت‌گذاری کنیم و رفع نیازها براساس آن باید انجام شود.

نگاه دولت این است که انجام امور باید با کسب مجوز مجلس باید انجام شود و پیش‌بینی دو و سه فوریت در قانون وجود دارد و این فوریت‌ها برای برون‌رفت از تنگاها است.

معتقد هستیم بن‌بست وجود ندارد و در صورت چاله‌ باید چاره کنیم و با وجود مسئله‌ باید حل مسئله کنیم نه این‌که بگویم دولت قبلی چنین بود و دولت قبلی چنان کرد. 

مردم باید ببینند که ما اراده کردیم مشکلات را حل کنیم نه این‌که از کنار آن بگذریم.

کارگاه‌های نیمه‌فعال و غیرفعال را هم باید فعال کنیم که این امر به اشتغال کمک می‌کند.

مردم از ما می‌خواهند که نظام عادلانه پرداخت برقرار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.