حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه رد صلاحیت‌های انجام‌شده، در امتداد تنگ‌نظری‌های گذشته است، عنوان کرد: این رویه به ضرر کشور است، نمی‌توان بر روی تمام تجربیات پیشین کشور و کسانی که در گذشته مسئولیتی داشته‌اند، خط کشید‌ و کشور را بدون حضور آنان و بهره‌گیری از این تجربیات اداره کرد.

به گزارش جماران؛ حسین مرعشی در گفت‌وگو با «انتخاب» با اشاره به رد صلاحیت‌های برخی داوطلبین انتخابات مجلس توسط هیات‌های اجرایی، اظهار: این کار تحت تاثیر برخی نهادها انجام شده است و نمی‌توان آن را مستقیما منتسب به دولت دانست. البته این طور نیست که دولت در این رد صلاحیت‌ها هیچ نقشی نداشته باشد، اما این را هم نمی‌توان گفت که مستقیما و صرفا خود دولت قصد داشته از این طریق مخالفین خود را کنار بزند. 

وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی عمدتا تحت تاثیر شورای نگهبان به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازند، افزود: اکنون بیش از دو دهه است که انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی از کنترل فرمانداری‌ها خارج شده و اعضای آن معتمدین مردم اند که عضویتشان باید به تایید شورای نگهبان برسد. 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه رد صلاحیت‌های انجام‌شده، در امتداد تنگ‌نظری‌های گذشته است، عنوان کرد: این رویه به ضرر کشور است، نمی‌توان بر روی تمام تجربیات پیشین کشور و کسانی که در گذشته مسئولیتی داشته‌اند، خط کشید‌ و کشور را بدون حضور آنان و بهره‌گیری از این تجربیات اداره کرد. 

مرعشی با بیان اینکه رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان بسیار شدیدتر از هیات‌های اجرایی خواهد بود، گفت: اکنون برای این‌ها مشارکت اولویت اول نیست و تشکیل یک مجلس به قول آقایان انقلابی، مهمتر است. 

وی همچنین بیان کرد که در کل کشور اکثریت مطلق کسانی که از سمت حزب کارگزاران سازندگی داوطلب انتخابات مجلس شده بودند، رد صلاحیت شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.