گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس: شیوه رد صلاحیت‌ها درست نیست/ اصلاح قانون انتخابات با دستپاچگی بود

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا در خصوص ردصلاحیت‌ برخی کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم از سوی هیات اجرایی به خبرنگار جماران گفت: من این شیوه رد صلاحیت را درست نمی‌بینم البته باید دید چه مواردی در هیات اجرایی وجود دارد. اگر مستندات نباشد بر اساس قانون قابل اشکال است.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا در خصوص اصلاح قانون انتخابات به خبرنگار جماران گفت: قانونی که اخیر با دستپاچگی تصویب شد با ابهامی در ماده ۸۳ روبرو است؛ نمایندگان و افرادی که می‌خواهند مشکلات مردم را پیگیری کنند آیا می‌توانند یا نمی‌توانند، خلاف است یا نه. ما نمایندگان بر اساس قانون اساسی ۴ سال یک دوره نمایندگی است و برای رفع این ابهام دیروز یک تبصره ۱ ماده ۱۰۰ داده و مجلس رای داد و اصلاحیه انجام شد که تا پایان انتخابات مردم بتوانند به دفاتر مراجعه داشته باشند و نمی‌شود که جلوی ارباب رجوع گرفته شود و کار آن‌ها را انجام نداد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اصلاح قانون انتخابات با دستپاچگی بود. باید پختگی لازم انجام شد. به طور مثال، در حوزه انتخابیه شهرهای کوچک شخصی که درخواست کاندیدا شدن داشت اما رد شد با وجود اینکه هنوز به مراحل اجرایی و ثبت نام اداری نرفته است و یک پیراهن سفید و سیاه دارد و در مراسم شرکت می‌کرد اما رد صلاحیت شد! حال باید جلوگیری کرده و ساماندهی شود. من احساس میکنم قانون انتخابات کامل نبود.

وی در خصوص رد صلاحیت‌ها از سوی هیات اجرایی گفت: من این شیوه رد صلاحیت را درست نمی‌بینم البته باید دید چه مواردی در هیات اجرایی وجود دارد. اگر مستندات نباشد بر اساس قانون قابل اشکال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.