گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

نوری قزلجه: رد صلاحیت‌ها تعجب آور است/ پروژه خالص سازی بی پرده در حال رخ دادن است

غلامرضا نوری قزلجه ​رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی را تعجب آور عنوان کرد و به جماران گفت: این خالص سازی بی‌پرده در حال رخ دادن است که به ضرر کشور است و من مطمئن هستم این جریان جایی متوقف می‌شود و نمی‌تواند دستاوردهای انقلاب و نظام را از بین ببرد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفتگو با خبرنگار جماران در رابطه با دلایل رد صلاحیتش، اظهار داشت: ما همواره سعی می‌کردیم در چارچوب انصاف، انتقاد کنیم ولی دولت این راه هم بر نمی‌تابد. این رد صلاحیت تا حدودی عجیب بود ولی با سلیقه‌ای که دولت در حوزه سیاسی در پیش گرفته است، برای من یک مقداری قابل پیش بینی بود. چون رفتارهایی که بعضا در وزارت کشور خصوصا در استانداری شاهد بودیم، جلساتی که بعضا علیه ما برنامه ریزی می‌کردند، مهندسی که در هیات اجرایی انجام می دادند و تغییر و تحولاتی که مسیولان بدون اطلاع و هماهنگی انجام می‌دادند، نشان می داد که برنامه ای علیه ما دارند. 

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات اجرایی در شهرستان ما به شدت مورد انتقاد مردم قرار گرفت که نمی توانند به عنوان معتمد مورد اعتماد عامه جامعه باشند؛ اما علی رغم این انتقادات، تشکیلات وزارت کشور در رده های مختلف تا امروز حفظ شد تا رأی دلخواه خود را بگیرند که الان هم به هدف خود رسیدند. 

وی با اشاره به دلیل رد صلاحیت خود گفت: به صورت مکتوب نامه دادند که در هیات اجرایی به استناد بندهای ۱ و ۲ و ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات رد صلاحیت شدید؛ یعنی در مباحث مربوط به اعتقادات و اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه و قانون اساسی ایراد دارید به همین دلیل رد صلاحیت شدید. 

نوری قزلجه ادامه داد: اعتراض می‌کنم و نامه دادم که مستندات و دلایل را کتبا به من اعلام کنند که بر اساس کدام مستندات و دلایل قانونی من را رد صلاحیت کردند تا بر اساس آن دفاعیه بنویسم.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاثیر نداشتن آزادی بیان در آینده مجلس، گفت: این‌ها قصد دارند اعلام کنند که هر کسی که به مجلس می‌آید تا در برابر دولت از حقوق مردم، آزادی آنها و قانون اساسی دفاع کند اینگونه با او برخورد خواهند کرد و درسی هم برای مجلس های آینده باشد. 

وی در رابطه با رد صلاحیت آقایان پزشکیان، رحیمی جهان آبادی، بیگی و منادی سفیدان اظهار داشت: این رد صلاحیت‌ها واقعا تعجب آور است و به نظر من دولت بد سلیقگی به خرج داد و تا جایی که اطلاع دارم این افراد از همکاران سالم ما هستند که دغدغه آنها همیشه منافع ملی و دفاع از حقوق مردم بوده و از نزدیک با دیدگاه‌های انها آشنا هستم که دنبال دفاع از قانون اساسی و حقوق جامعه بودند.

نوری قزلجه در رابطه با پروژه خالص‌سازی گفت: این خالص سازی بی پرده در حال رخ دادن است که به ضرر کشور است و من مطمئن هستم این جریان جایی متوقف می شود و نمی‌تواند دستاوردهای انقلاب و نظام را از بین ببرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.