گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: رفتار هیات نظارت و اجرایی موجب کاهش مشارکت می‌شود/ بخشی از سرمایه انسانی را با این رفتار غیرحرفه‌ای از دست دادیم

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص رفتار هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم، به خبرنگار جماران گفت: رفتار هیات‌های اجرایی و نظارت به اذعان تمام کسانی که در انتخابات بودند و هستند؛ موجب کاهش مشارکت می‌شود یعنی ایراد گرفتن‌های ناپلئونی و بنی‌اسرائیلی موجب نارضایتی عمومی می‌شود و کسانی که دارای پایگاه‌های مردمی هستند موجب افزایش مشارکت می‌شوند. اما متاسفانه از آن‌ها ایراداتی گرفتند و این باعث می‌شود بخشی از مردم و هواداران نگران شوند.

علی رضایی نماینده مردم (صحنه/ هرسین / کنگاور) و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص تائید و رد صلاحیت خود به خبرنگار جماران گفت: با استعلام به عمل آمده از مراجع ۵ گانه قانونی تایید صلاحیت شدم. اما هیات اجرایی شهرستان به هر دلیلی که خودشان می‌دانند پا را فراتر از ۵ مرجع قانونی گذاشتن و به عنوان دخالت در انتصابات ایراد گرفتند. در این امر با مسئولان صحبت کردم و گفتند در پرونده شما مشکل و ایراد خاصی نیست و تنها از دخالت در انتصابات گفته شد و به این به آن مفهومی که آقایان از آن به عنوان ایراد گفتند نبوده است. 

وی ادامه داد: مجلس دو وظیفه دارد؛ یک، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون. در بخش نظارت نماینده مجلس می‌تواند بر مسئولان نیز نظارت کند. مثلا، در انتصاب مدیری دقت صورت نگرفته است، رفتار خوبی ندارد یا از بیرون آمده و تبعاتی را برای حوزه انتخابیه یا آن شهر بوجود بیاورد.در این راستا نماینده از مسئولان اجرایی می‌خواهد تجدید نظری کنند اساسا به منزله دخالت نیست ما می‌گوییم ضعیف است اما هیج وقت به اینکه چه کسی جایگزین شود ورود نکردیم. به این بند ایرادی گرفتند که رفع می‌شود و مشکل خاصی نیست.

رضایی در خصوص رفتار هیات‌های اجرایی بیان کرد: رفتار هیات‌های اجرایی و نظارت به اذعان تمام کسانی که در انتخابات بودند و هستند؛ موجب کاهش مشارکت می‌شود یعنی ایراد گرفتن‌های ناپلئونی و بنی‌اسرائیلی موجب نارضایتی عمومی می‌شود و کسانی که دارای پایگاه‌های مردمی هستند موجب افزایش مشارکت می‌شوند. اما متاسفانه از آن‌ها ایراداتی گرفتند و این باعث می‌شود بخشی از مردم و هواداران نگران شوند.

وی تاکید کرد: به نظرم یک اخطار جدی به هیات‌های اجرایی سراسر کشور وارد است زیرا کسانی را رد کردند که پایگاه اجتماعی دارند و بخشی از سرمایه انسانی را با این رفتار غیرحرفه‌ای از دست دادیم و امیدوارم چشم‌های تیزبین شورای محترم نگهبان ورود کند و نمایندگانی که به خاطر  موارد این‌چنینی ایراد گرفته شده مورد بازبینی و بازنگری قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.