یک رسانه آلمانی می گوید که محاکمه ترامپ قرار است مارس 2024 (اوایل اسفند 1402) آغاز شود.

به گزارش جماران؛ اشپیگل (آلمان) گزارش داد: محاکمه دونالد ترامپ در ارتباط با تلاش برای تقلب در انتخابات قرار است چهارم مارس 2024 (13 اسفند 1402) در واشنگتن آغاز شود. همانطور که چندین رسانه آمریکایی از جمله واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش دادند، قاضی مسئول تاریخ را در جلسه استماع روز دوشنبه تعیین کرد. این یکی از چهار محاکمه ای است که ترامپ با آن مواجه است. او همچنین با اتهامات مختلفی در نیویورک، میامی و آتلانتا روبرو خواهد بود.

ترامپ اولین رئیس جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که با اتهامات جنایی روبرو می شود. اتهامات فدرال علیه او در واشنگتن به دلیل تلاش هایش برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 مطرح شده است. در کیفرخواست، ترامپ به چهار اتهام رسمی از جمله توطئه علیه ایالات متحده متهم شده و اگر مجرم شناخته شود، ممکن است با یک حبس طولانی مدت روبرو باشد.

دادستان ها ابتدا اوایل ژانویه 2024 را به عنوان تاریخ شروع محاکمه پیشنهاد کرده بودند. از سوی دیگر، مدافعان ترامپ خواستار برگزاری دادگاه در آوریل 2026 و پس از انتخابات ریاست جمهوری شدند.

ترامپ می خواهد دوباره برای حزب جمهوری خواه نامزد شود. برای اینکه او در نهایت نامزد این حزب شود، ابتدا باید در انتخابات مقدماتی داخلی که در ژانویه 2024 آغاز می شود، پیروز گردد. در 5 مارس 2024، یعنی یک روز پس از تاریخ تعیین شده، مهم ترین روز انتخابات اولیه خواهد بود. ترامپ تاکنون در نظرسنجی‌ها بسیار جلوتر از سایر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه است.

ترامپ با سه کیفرخواست دیگر و در نتیجه سه پرونده قضایی دیگر روبرو است. در ایالت جورجیا، اتهام تلاش برای دخالت در انتخابات علیه ترامپ و 18 مظنون دیگر مطرح شد. به گزارش رسانه های آمریکایی روز دوشنبه، قرائت کیفرخواست رسمی برای هفته آینده در آنجا برنامه ریزی شده است.

ترامپ در نیویورک و میامی نیز متهم شده است. پرونده نیویورک مربوط به پرداخت های پولی به یک ستاره فیلم های مستهجن بوده و دادگاه قرار است 25 مارس 2024 آغاز شود. پرونده میامی حول نگهداری اسناد دولتی فوق محرمانه در خانه شخصی ترامپ می‌چرخد و دادگاه آن قرار است 20 می 2024 آغاز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.