مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب یک قطعنامه غیرالزام‌آور از روسیه خواسته به درگیری‌ها در اوکراین پایان داده و نیروهایش را از این کشور خارج کند. این قطعنامه با ۱۴۱ رأی مثبت، ۷ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رسید. 🔹فدراسیون روسیه، مالی، نیکاراگوئه، اریتره، بلاروس، سوریه و کره شمالی ۷ کشوری هستند که با این قطعنامه مخالفت کردند./ فارس

به گزارش جماران؛ به نقل از  فارس، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب یک قطعنامه غیرالزام‌آور از روسیه خواسته به درگیری‌ها در اوکراین پایان داده و نیروهایش را از این کشور خارج کند.

این قطعنامه با ۱۴۱ رأی مثبت، ۷ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رسید. جمهوری اسلامی ایران به این قطعنامه رأی ممتنع داد.فدراسیون روسیه، مالی، نیکاراگوئه، اریتره، بلاروس، سوریه و کره شمالی ۷ کشوری هستند که با این قطعنامه مخالفت کردند.

قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر خلاف قطعنامه‌ای شورای امنیت الزام‌آور نیستند. روسیه در شورای امنیت یکی از پنج کشوری است که از حق وتو برخوردار است.

 

photo_2023-02-24_00-39-11

 

وزیران خارجه و دیپلمات‌هایی از بیش از ۷۵ کشور در جلسه دو روزه مجمع عمومی سازمان ملل نظراتشان را درباره درگیری‌های اوکراین ابراز کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته معاون نماینده ونزوئلا در سازمان ملل به نمایندگی از ۱۶ کشور از جمله ایران در این جلسه سخنرانی کرد.

او روز چهارشنبه گفت همه کشورها بایستی از منشور سازمان ملل تبعیت کنند. او همچنین تصریح کرد کشورهایی که به قطعنامه‌های گذشته درباره روسیه رأی ممتنع یا مخالف داده‌اند با اقدامات تفرقه‌افکنانه در مجمع عمومی مخالف هستند.

معاون نماینده چین در سازمان ملل در این جلسه گفت: ما از همگرایی روسیه و اوکراین و از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم میان آنها در اسرع وقت حمایت می‌کنیم. آنها باید نگرانی‌های مشروع خودشان را پای میز مذاکره بیاورند و با مشخص کردن گزینه‌های عملی، به اتمام بحران و احیای مجدد صلح فرصت بدهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.