ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد که این اوکراین نیست که در این باره تصمیم‌گیری می‌کند بلکه واشنگتن و بروکسل درباره گفت‌وگو با مسکو تصمیم می‌گیرند.

ووهلدار، اوکراین/ شلیک خمپاره ای به سوی نیروهای روسی توسط یکی از نیروهای نظامی اوکراین. عکس: Yevhenii Zavhorodnii/Reuters

به گزارش جماران؛ سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش آماده است بدون پیش‌شرط و بر اساس واقعیت‌های موجود با اوکراین گفت‌وگو کند.

ایرنا به نقل از تاس نوشت: ورشینین شنبه گفت: هر خصومتی به گفت‌وگو منتهی می‌شود و همانطور که پیشتر هم گفته بودیم، ما آماده چنین گفت‌وگویی هستیم.

وی که با شبکه تلویزیونی زودزدا مصاحبه می‌کرد، افزود: فقط به شرطی که این گفت‌وگوها بدون پیش‌شرط و بر اساس واقعیت‌های موجود باشد.

ورشینین اظهار کرد که این اوکراین نیست که در این باره تصمیم‌گیری می‌کند بلکه واشنگتن و بروکسل درباره گفت‌وگو با مسکو تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: پیش از این مذاکراتی وجود داشت؛ یعنی گفت‌وگوها در مینسک و استانبول. حتما به خاطر دارید که این مذاکرات بخاطر اوکراین ناکام ماند. خوب می‌دانید که تصمیم‌ها در کی‌یف اتخاذ نمی‌شود بلکه در پایتخت‌های دیگر خصوصا واشنگتن و بروکسل گرفته می‌شوند.

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد که در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا گفت‌وگویی میان مسکو و کی‌یف انجام شود یا خیر، گفت: این به ما بستگی ندارد و ما موضع خود را به روشنی بیان کرده‌ایم. این مساله به بایدن و اطرافیانش بستگی دارد البته اگر به قدر کافی عاقل و محتاط باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.