ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه طی مراسم امضای توافقنامه های الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه، گفت: کی‌یف باید به انتخاب مناطق خرسون، زاپروژیا و جمهوری های دونتسک و لوهانسک احترام بگذارد، فقط از این راه می توان به صلح رسید.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور روسیه امروز جمعه طی مراسم امضای توافقنامه‌های الحاق چهار سرزمین جدید به روسیه گفت که مردم در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا یک انتخاب روشن انجام دادند.

به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه طی مراسم امضای توافقنامه های الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه، گفت: کی‌یف باید به انتخاب مناطق خرسون، زاپروژیا و جمهوری های دونتسک و لوهانسک احترام بگذارد، فقط از این راه می توان به صلح رسید.

وی اعلام کرد: ما از رژیم کی‌یف می‌خواهیم فوراً جنگ را متوقف کند و به میز مذاکره بازگردد. روسیه برای مذاکره با اوکراین آماده است.

پوتین ادامه داد: روسیه هرگز به مردم مناطق خرسون، زاپروژیا و جمهوری های دونتسک و لوهانسک خیانت نخواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت: مردم در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپروژیا انتخاب روشن خود را انجام داده اند.

وی ابراز اطمینان کرد که مجمع فدرال از قوانین مربوط به دسترسی به سرزمین های جدید به فدراسیون روسیه حمایت خواهد کرد.

پوتین در مورد دسترسی به مناطق جدید به روسیه نیز گفت حق آنها بر برابری و تعیین سرنوشت در منشور سازمان ملل ثبت شده است.

رئیس جمهو روسیه افزود اتحاد جماهیر شوروی دیگر نیست، گذشته را نمی توان برگرداند و ما برای این تلاش نمی کنیم.

وی گفت غرب به دنبال فرصتی جدید برای تضعیف و فروپاشی روسیه است، اینکه چنین کشور بزرگی وجود دارد، آرامش را از آنها سلب کرده است

پوتین با بیان اینکه روسیه بر اساس قوانین غرب و با استانداردهای سه گانه آنها زندگی نخواهد کرد، تاکید نمود: غرب برای صحبت در مورد دموکراسی هیچگونه حق اخلاقی ندارد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: غرب بطور هدفمند تعداد زیادی از گروه های قومی را نابود کرده و آنها را به مواد مخدر معتاد کرد.

وی افزود: غرب به دنبال فرصتی برای نابودی روسیه است، از وجود چنین کشور بزرگی می ترسد.

پوتین گفت: آمریکا در واقع آلمان، کره و ژاپن را اشغال می کند، اما از حقوق برابر با آنها صحبت می کند.

به گفته وی غله‌ای که از اوکراین به اروپا می رود، فقط 5 درصد به فقیرترین کشورها می رسد، این یک کلاهبرداری و فریب مستقیم است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد:  یکی از دلایل روس‌هراسی که قرن‌ها قدمت دارد اینست که ما به خودمان اجازه ندادیم در دوره استعمار مورد سرقت قرار بگیریم، ما اروپا را مجبور به تجارت یکسان کردیم.

پوتین با بیان اینکه جهان تک قطبی غرب، ضد دموکراسی، دروغین و ریاکارانه است، گفت در پایان قرن بیستم، غرب به ثروت‌های روسیه دست اندازی کرد و به عنوان یک مستعمره با آن رفتار می‌کرد.

وی افزود: ایالات متحده فکر می‌کرد که می تواند کل جهان را در راستای اعمال تحریم های برق آسا علیه فدراسیون روسیه به صف کند.

پوتین گفت: واشنگتن اکنون در حال بازداشتن رشد روسیه، چین و ایران است و سایر کشورها و شرکا و متحدان فعلی آمریکا در نوبت هستند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که دو بار از تسلیحات هسته‌ای استفاده کرده و سبقه‌ای برای خود ایجاد کرده است.

وی در خصوص دلار گفت: شما نمی توانید با پول کاغذی به کسی غذا بدهید، به غذا نیاز هست.

پوتین تاکید کرد: اکنون ما در حال مبارزه هستیم، بنابراین از بین بردن  فرهنگ  روسیه غیرممکن است، این یک میدان نبرد برای روسیه یک تاریخ بزرگ است.

پس از سخنرانی رئیس جمهور روسیه، وی و روسای مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا  توافقنامه هایی را برای پذیرش در روسیه و تشکیل بخش های جدید فدراسیون امضا کردند.

حجم ویدیو: 2.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.