رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه ۲۴ استان کشور متاثر از سیل هستند گفت: عملیات امداد و نجات سنگین در ۷ استان کشور همچنان ادامه دارد. ولی پور روز دوشنبه به خبرگزاری دولت گفت که همچنان ۲۴ استان کشور متاثر از سیل هستند و عملیات امداد رسانی در آنها ادامه دارد و افزود: عملیات امداد و جستجو در استان‌های کرمان، لرستان، چهارمحال بختیاری، جنوب سیستان، فارس، تهران و مازندران با شدت بیشتری ادامه دارد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه ۲۴ استان کشور متاثر از سیل هستند گفت: عملیات امداد و نجات سنگین در ۷ استان کشور همچنان ادامه دارد.

مهدی ولی پور روز دوشنبه با بیان این همچنان ۲۴ استان کشور متاثر از سیل هستند و عملیات امداد رسانی در آنها ادامه دارد، افزود: عملیات امداد و جستجو در استان‌های کرمان، لرستان، چهارمحال بختیاری، جنوب سیستان، فارس، تهران و مازندران با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی از نجات و انتقال، سه هزار نفر به مناطق امن توسط امدادگران هلال احمر خبر داد و افزود: ۸ هزار نفر نیز در این مدت اسکان اضطراری یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام این که در این مدت به ۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد، گفت: از تاریخ یکم تا نهم مرداد ماه امدادگران جمعیت هلال احمر در ۱۶۲ شهرستان و ۱۲۹ شهر عملیات امدادرسانی انجام دادند و از  یک هزار و ۱۶۳  منزل آب تخلیه کردند و ۴۳۰ خودرو رهاسازی شده اند.

وی اضافه کرد: ۱۵ فروند بالگرد و یک هزار خودور امدادرسانی در عملیات‌ها حضور داشتند.

سیلاب های ناشی از پدیده مانسون از تاریخ اول مرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ در این سیلاب ۲۴ استان کشور آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.