فرماندار نور گفت: میزان خسارت برآورد شده سیل بامداد جمعه گذشته در بخش بلده این شهرستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار نور میزان خسارت برآورد شده سیل بامداد جمعه گذشته در بخش بلده این شهرستان را بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش جماران، احمد توکلی روز دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : براساس برآورد صورت گرفته توسط کارشناسان اعزام شده به نقاط آسیب دیده در سیل اخیر بخش بلده ، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده که بیشترین خسارت در حوزه راه بلده بوده است که طی نامه ای برای تامین اعتبار به استانداری مازندران ارسال شد.

وی با اظهار آنکه براثر این حادثه ، تعداد ۲۵ روستای بخش بلده در محاصره سیل قرار گرفتند ، افزود : سیل به تعداد پنج بنای مسکونی در محور ارتباطی نقاط روستایی یالرود ، کمررود، مرچ ، بردون و سه دامسرا هم در روستای مرچ از ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد خسارت زد.

وی ادامه داد: علاوه برآن سیل باعث آب بردگی اراضی باغی و نیز پل در مسیر راه ارتباطی روستاهای یالرود و ورزن شد و همچنین تعداد ۱۵ کلنی در زنبورستان های عشایر مستقر در روستاهای بطاهرکلا با خود برد. 

فرماندار نور افزود : همچنین سیلاب سردهنه های کشاورزی نقاط روستایی بطاهر کلا ، بردون ، یالرود، پیل ، چل ، زرین کمر ، مرچ ،و کمرود را خراب کرد و موجب شکستگی شبکه های آبرسانی روستاهای مرچ یالرود و نیز تخریب پل ارتباطی بطاهرکلا و بردون شد.             

وی اظهار داشت: با تلاش نیروهای راهداری و بخشداری شهرستان بخشی از خرابی های راه های ارتباطی مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به نقاط روستایی بخش بلده ترمیم شد و عبور و مرور خودروها در این مسیرها جریان دارد ولی این اقدامات موقتی است و نیاز به تامین اعتبار لازم قابل توجه برای انجام عملیات اصولی و اساسی در این حوزه است.

فرماندار نور با ابراز نگرانی از پر شدن رودخانه های بخش بلده از گل و لای و املاح و ضایعات براثر سیل اخیر خواستار تامین ماشین آلات مانند بیل مکانیکی و لودر از استان برای ساماندهی و جمع آوری این گل و لای در اسرع وقت شد تا در صورت بروز بارندگی های بعدی شاهد طغیانی شدن رودخانه ها و سیلاب در این منطقه نباشیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.