رییس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انساندوستانه را دارند به صفحه های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

رییس پلیس فتا استان البرز در خصوص سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی در پوشش کمک های مالی به سیل زدگان استان‌های مختلف کشور هشدار داد.

به گزارش جماران، سرهنگ رسول جلیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چنین شرایطی افرادی سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک های مالی خود به سیل زدگان استان های مختلف کشور ، فقط از طریق ارگان های ذیصلاح اقدام کرده و از پرداخت های اینترنتی در این گونه صفحه ها خودداری کنند.

وی گفت: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انساندوستانه را دارند به صفحه های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

جلیلیان یادآورشد : این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل زدگان حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.