ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: پروژه ما ایجاد فرانسه‌ای مستقل‌تر از همیشه و ایجاد اروپایی قوی‌تر است. می‌دانم که بسیاری از افرادی که به من رای دادن نیز افرادی هستند که نه به دلیل موافقت با عقایدم بلکه با این هدف که راه رسیدن به قدرت را برای راست افراطی سد کنند، به من رای دادند. از آنها نیز سپاسگزارم و سعی می‌کنم در سال‌های پیش رو خواسته‌های آنها را برآورده کنم.

به گزارش جماران؛ وزارت کشور فرانسه اعلام کرد؛ طبق نتایج رسمی، امانوئل ماکرون با کسب ۵۸.۵۵ درصد آراء در مقابل ۴۱.۴۵ درصد مارین لوپن پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است.

نتایج نظرسنجی‌‌های پای صندوق نیز که بلافاصله پس از بسته‌شدن حوزه‌های اخذ رأی اعلام شد از کسب ۵۸ درصد آراء توسط ماکرون حکایت داشت.

ماکرون: پروژه ما ایجاد فرانسه ای مستقل تر از همیشه است

امانوئل ماکرون سخنرانی خود را با سپاسگزاری از همه رای دهندگان آغاز کرد و افزود: «پس از گذراندن ۵ سال پر از فراز و نشیب، مردم فرانسه بار دیگر به من اعتماد کردند تا برای ۵ سال دیگر در این مقام فعالیت کنم.

پروژه ما ایجاد فرانسه‌ای مستقل‌تر از همیشه و ایجاد اروپایی قوی‌تر است. می‌دانم که بسیاری از افرادی که به من رای دادن نیز افرادی هستند که نه به دلیل موافقت با عقایدم بلکه با این هدف که راه رسیدن به قدرت را برای راست افراطی سد کنند، به من رای دادند. از آنها نیز سپاسگزارم و سعی می‌کنم در سال‌های پیش رو خواسته‌های آنها را برآورده کنم.

من به آنهایی که به مارین لوپن رای دادند نیز می‌اندیشم؛ من از این لحظه رئیس جمهور آنها نیز هستم واین مسئولیت من است که برای خشم و ناامیدی که داشتند و باعث شده به راست افراطی رای دهند، راه حلی بیابم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.