سفیر امارات در آمریکا در واکنش به تصمیم بایدن مبنی بر توقف فروش سلاح به این کشور، مدعی شد که امارات در راستای «صلح» و «ثبات» در غرب آسیا به همکاری با آمریکا ادامه می‌دهد و امارات در دوره انتقالی پیش‌بینی می‌کرد که آمریکا بخواهد تغییراتی در سیاست‌هایش از جمله توقف فروش جنگنده اف-۳۵ انجام دهد.

به گزارش جماران؛ فارس نوشت: سفیر امارات در آمریکا گفت که اقدام دولت جو بایدن در تعلیق قراردادهای نظامی با امارات، قابل پیش‌بینی بود.

«یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا در اولین واکنش به تعلیق قراردادهای تسلیحاتی از سوی دولت «جو بایدن» با امارات، در بیانیه‌ای گفت که ابوظبی به همکاری با دولت آمریکا ادامه می‌دهد.

به نوشته الخلیج آنلاین، او مدعی شد که امارات در راستای «صلح» و «ثبات» در غرب آسیا به همکاری با آمریکا ادامه می‌دهد و امارات در دوره انتقالی پیش‌بینی می‌کرد که آمریکا بخواهد تغییراتی در سیاست‌هایش از جمله توقف فروش جنگنده اف-۳۵ انجام دهد.

سپس تأکید کرد که اهمیت فروش جنگنده اف-۳۵ بیش از یک قرارداد تسلیحاتی صرف به یک کشور شریک و همپیمان است و این جنگنده می‌تواند نقش بازدارندگی را برای امارات ایفا کند.

سفیر ابوظبی در واشنگتن، همچنین گفت که آمریکا با فروش اف-۳۵ به امارات به این کشور توانایی دفاع از خود می‌دهد و این اتفاق موجب قوت قلب شرکای منطقه‌ای نیز می‌شود.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، وزارت خارجه آمریکا شب گذشته از تعلیق فروش سلاح به امارات متحده عربی و عربستان سعودی خبر داد. طبق این تصمیم، قرارداد فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات و بمب‌های هدایت شونده به عربستان سعودی به حالت تعلیق در آمده است.

با این حال «محمد علی الحوثی»‌ عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در این باره گفته است که این تصمیم واشنگتن بازدارنده نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.