محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از جلسه خود و نمایندگانی از شورای شهر برخی کلانشهرها با سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با اشکال این شورا به مصوبه مجلس در مورد قانون عوارض ارزش افزوده و کاهش اختیارات شورای شهر در تعیین عوارض خبر داد.

به گزارش جماران؛ برنا نوشت: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه با سخنگوی شورای نگهبان به لزوم تلاش برای پایان تحریم ها و تنش زدایی در روابط بین الملل تاکید کرد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جریان نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر گفت: روز گذشته به اتفاق نمایندگانی از شورای شهر برخی کلانشهرها، جلسه خوبی با سخنگوی محترم شورای نگهبان در رابطه با اشکال این شورا به مصوبه مجلس در مورد قانون عوارض ارزش افزوده و کاهش اختیارات شورای شهر در تعیین عوارض داشتیم که پس از مذاکرات کارشناسی صورت گرفته، مقرر شدکارگروهی حقوقی بین شوراها و مرکز تحقیقات شورای نگهبان جهت بررسی دقیقتر موضوع تشکیل شود که امیدواریم منجر به تقویت جایگاه قانونی شوراهای شهر که مردم نهادترین رکن قانونی در نظام جمهوری اسلامی شود.

او افزود: امروز پنجم بهمن ماه، سالروز ایراد خطبه تاریخی مترو در نماز جمعه تهران در سال 1363 است، خطبه ای که موجب شد روز مترو که بعد از انقلاب با مخالفت های دلواپسان وقت که مترو را کالایی لوکس می دانستند،  متوقف شده بود، مجددا فعال شود.

هاشمی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوج سختی شرایط جنگ و در حالیکه با راهبرد مقاومت ودستیابی به پیروزی برای رسیدن به صلحی پایدار، با حکم امام خمینی فرمانده جنگ بودند، سازندگی را در اوج تحریمها وفشارها نیز متوقف نکردند و پروژه مترو را بدون بودجه دولتی فعال کردند تا آینده تهران و سایر کلانشهرها، دچار بحران نشود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز نیز پس از خروج ترامپ از کاخ سفید و شکست سناریوی فشار حداکثری بر ایران، ما در مسیر پیروزی و لغو تحریمها هستیم، نباید سازندگی وکار را متوقف و موکول به پایان تحریمها کرد.

او اضافه کرد: افراط و تفریط در مورد تحریمها، یکی از مشکلات امروز کشور هستند، تحریمها نه کاغذپاره هستند و نه همه مسایل کشور و آب خوردن به آنها وابسته است، بلکه در عین تلاش برای پایان تحریمها و تنش زدایی در روابط بین الملل، باید سازندگی وکار اولویت اول مسئولان کشور باشد همانگونه که پروژه مترو در دفاع مقدس و بدون امکانات وبودجه آغاز شد

هاشمی در پایان افزود: برای ساختن مترو و اتوبوس کارخانه و امکانات داخلی موجود است و حلقه مفقوده هماهنگی بین دستگاه ها واراده مسئولان ارشد اجرایی برای برطرف کردن موانع است که امیدواریم بزودی و در ماههای پایانی دولت اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.