محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران خواستار ورود قوه قضاییه به موضوع پرداخت نشدن بدهی‌های حمل و نقل عمومی از سوی دولت شد.

به گزارش جماران؛ به نقل از شهر، رییس شورای شهر تهران با اشاره بر لزوم ورود قوه قضائیه به موضوع پرداخت نشدن بدهی‌های حمل و نقل عمومی از سوی دولت گفت: بسیاری از مصوبات در این زمینه بدون اجرا مانده است. شعار بی‌عمل و مصوبات بدون اجرا کافی نیست. به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای اجرای این موضوعات نیز وجود نداشته باشد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران صبح سه شنبه-۳۰ دی- در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک درباره مشکلات حمل و نقل عمومی گفت: طی سال‌های اخیر موضوع حمل و نقل عمومی کمتر پرداخته  شده است و بیشتر بر روی حمل و نقل خصوصی تمرکز یافته‌ایم.

هاشمی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت سمن‌ها و مردم همچنین قوه قضائیه در مورد پرداخت نشدن بدهی‌های حمل و نقل عمومی از سوی دولت به صورت جدی عمل کنیم،‌ گفت: بسیاری از مصوبات در این زمینه بدون اجرا مانده است و این قضیه مردم را کلافه کرده، شعار بی‌عمل و مصوبات بدون اجرا کافی نیست و به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای اجرای این موضوعات نیز وجود نداشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ درصد به مسأله حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است ولی سازمان برنامه و بودجه، مجلس و دولت هیچکدام این قضیه را اجرا نمی‌کنند و ریالی هم در این راستا پرداخت نشده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بر اساس یکی دیگر از قوانین نیز دولت باید سالانه ۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته خود را به حمل و نقل عمومی پرداخت کند که در این زمینه پرداختی صورت نگرفته است.

او گفت: همچنین دو مصوبه تأمین ۱۹ هزار اتوبوس و ۲ هزار واگن در دولت در نظر گرفته شده که این دو مورد هم هیچکدام اجرا نشده و این در حالی است که اگر راهکاری جهت رفع مشکلات حمل و نقل عمومی اتخاذ نشود شاهد روزانه افزایش آلودگی هوا خواهیم بود.

هاشمی بیان کرد: اگر نگاه‌ها به موضوع حمل و نقل عمومی تغییر نکند قطعا هوای تهران بهتر نمی‌شود همچنین باید به این مسأله توجه داشت که اگر مترو بسازیم و آن را تجهیز نکنیم به نوعی دور ریختن پول و سرمایه است.

او افزود: نباید در تهران از اتوبوس‌های دیزلی و گازی استفاده کرد . باید ۹ هزار اتوبوس برقی را خریداری کنیم همچنین باید سماجت باشد تا دولت مسؤولیت‌هایش را اجرا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.